| dc.date.accessioned | 1399-07-09T10:25:38Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T10:25:38Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T10:25:38Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T10:25:38Z | |
| dc.date.issued | 2015-11-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1394-09-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-05-07 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-02-18 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | (1394). تحلیل همبستگی مشغولیت تحصیلی دانشجویان با دستاوردهای تحصیلی آنها. مطالعات برنامه ریزی آموزشی, 4(8), 115-134. | fa_IR |
| dc.identifier.uri | http://eps.journals.umz.ac.ir/article_1222.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/381419 | |
| dc.description.abstract | هدف از پژوهش بررسی رابطه بین مشغولیت تحصیلی با دستاوردهای تحصیلی دانشجویان تحصیلات<br />تکمیلی دانشگاه بوعلی سینا همدان بود. با استفاده از نمونهگیری تصادفی طبقه ای نسبی تعداد 922<br />نفر مطابق با جدول کرجسی و مورگان انتخاب شدند. جهت گردآوری دادههای موردنیاز از<br />پرسشنامههای استاندارد مشغولیت تحصیلی و دستاوردهای تحصیلی استفاده شد. برای بهدست آوردن<br />روایی پرسشنامه ها از روش محتوایی و صوری استفاده شد. ضریب پایایی نیز از طریق آلفای کرونباخ<br />برآورد گردید. تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی مانند، فراوانی، در صد، میانگین، انحراف<br />معیار و آمار استنباطی: کالموگروف اسمیرونوف، آزمون t تک نمونهای، ضریب همبستگی پیرسون، t<br />برای گروهای مستقل، تحلیل واریانس یکطرفه، مدل معادلات ساختاری و تحلیل مسیر براساس<br />نرمافزار LISREL استفاده شد. نتایج نشان داد که: وضعیت مشغولیت تحصیلی و دستاوردهای تحصیلی<br />دانشجویان در دانشگاه بوعلیسینا همدان بالاتر از حد متوسط است. بین مشغولیت تحصیلی و<br />دستاوردهای تحصیلی رابطه مثبت و معنادار وجود داشته و اینکه بین مشغولیت رفتاری، هیجانی و<br />شناختی با دستاوردهای تحصیلی رابطه معنیداری وجود دارد. همچنین بهجز میانگین مشغولیت<br />تحصیلی دانشجویان دختر که بزرگتر از میانگین مشغولیت تحصیلی دانشجویان پسر است در بقیه<br />موارد تفاوت معناداری دیده نشده است.<br />واژه های کلیدی: مشغولیت تحصیلی؛ دستاوردهای | fa_IR |
| dc.format.extent | 697 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه مازندران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مطالعات برنامه ریزی آموزشی | fa_IR |
| dc.subject | مشغولیت تحصیلی | fa_IR |
| dc.subject | دستاوردهای تحصیلی | fa_IR |
| dc.subject | برنامهریزی آموزشی دانشجویان
تحصیلات تکمیلی | fa_IR |
| dc.title | تحلیل همبستگی مشغولیت تحصیلی دانشجویان با دستاوردهای تحصیلی آنها | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 4 | |
| dc.citation.issue | 8 | |
| dc.citation.spage | 115 | |
| dc.citation.epage | 134 | |