| dc.date.accessioned | 1399-07-09T10:25:36Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T10:25:37Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T10:25:36Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T10:25:37Z |  | 
| dc.date.issued | 2015-03-21 | en_US | 
| dc.date.issued | 1394-01-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2014-10-07 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1393-07-15 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | (1394). سنجش درجه توسعه یافتگی و محرومیت مناطق آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی. مطالعات برنامه ریزی آموزشی, 4(7), 83-103. | fa_IR | 
| dc.identifier.uri | http://eps.journals.umz.ac.ir/article_1200.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/381409 |  | 
| dc.description.abstract | <span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">پژوهش حاضر به روش توصیفی</span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">- </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">تحلیلی با هدف سنجش درجه توسعه یافتگی و محرومیت مناطق </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">24</span></span>
<span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">گانه آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی انجام گرفته است</span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">. </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">از مدل های تاپسیس، آنتروپی و ضریب</span></span>
پراکندگی برای رتب هبندی و از رو شهای تحلیل رگرسیون، تحلیل مسیر، شبک ههای عصبی و تحلیل
<span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">برای تجزیه و تحلیل داد هها استفاده شده است</span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">. </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">یافته ها نشان </span></span><span style="font-family: TimesNewRoman; font-size: small;"><span style="font-family: TimesNewRoman; font-size: small;">SPSS </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">واریانس با بهره گیری از نرم افزار</span></span>
<span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">داد که از </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">24 </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">منطقه ی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی، منطقه ی بوکان و ارومیه </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">- </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">ناحیه </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">1 </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">به</span></span>
<span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">عنوان مناطق برخوردار شناخته شده اند، </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">7 </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">منطقه به عنوان مناطق نیمه برخوردار و </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">15 </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">منطقه به عنوان</span></span>
<span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">مناطق محروم محسوب می شوند</span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">. </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">استفاده از مدل ضریب پراکندگی نشان م یدهد که بیشترین میزان</span></span>
<span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">0 </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">در نشانگ رهای </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">/ 0 </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">در نشانگرهای امکانات فیزیکی و کمترین میزان نابرابری با </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">51 / </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">نابرابری با </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">91</span></span>
<span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">پیشرفت تحصیلی بوده است</span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">. </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">بر اساس نتایج تحلیل مسیر، نشانگرهای امکانات اقتصادی و امکانات</span></span>
<span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">فیزیکی به ترتیب بیشترین و کمترین تأثیر را بر توسعه مناطق آموزش و پرورش داشته اند</span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">. </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">در روش</span></span>
<span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">5 </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">درصد بیشترین </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">/ </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">شبکه های عصبی امکانات معلمان با میزان </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">100 </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">درصد و پیشرفت تحصیلی با میزان </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">6</span></span>
<span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">و کمترین اهمیت را در توسعه مناطق آموزش و پرورش داشت هاند</span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">.</span></span> | fa_IR | 
| dc.format.extent | 581 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه مازندران | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | مطالعات برنامه ریزی آموزشی | fa_IR | 
| dc.subject | توسعه | fa_IR | 
| dc.subject | محرومیت | fa_IR | 
| dc.subject | مناطق آموزش و پرورش | fa_IR | 
| dc.subject | برنامه ریزی آموزشی | fa_IR | 
| dc.subject | استان آذربایجان
غربی | fa_IR | 
| dc.title | سنجش درجه توسعه یافتگی و محرومیت مناطق آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 4 |  | 
| dc.citation.issue | 7 |  | 
| dc.citation.spage | 83 |  | 
| dc.citation.epage | 103 |  |