نمایش مختصر رکورد

dc.date.accessioned1399-07-09T10:25:36Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:25:37Z
dc.date.available1399-07-09T10:25:36Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:25:37Z
dc.date.issued2015-03-21en_US
dc.date.issued1394-01-01fa_IR
dc.date.submitted2014-10-07en_US
dc.date.submitted1393-07-15fa_IR
dc.identifier.citation(1394). سنجش درجه توسعه یافتگی و محرومیت مناطق آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی. مطالعات برنامه ریزی آموزشی, 4(7), 83-103.fa_IR
dc.identifier.urihttp://eps.journals.umz.ac.ir/article_1200.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/381409
dc.description.abstract<span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">پژوهش حاضر به روش توصیفی</span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">- </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">تحلیلی با هدف سنجش درجه توسعه یافتگی و محرومیت مناطق </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">24</span></span> <span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">گانه آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی انجام گرفته است</span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">. </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">از مدل های تاپسیس، آنتروپی و ضریب</span></span> پراکندگی برای رتب هبندی و از رو شهای تحلیل رگرسیون، تحلیل مسیر، شبک ههای عصبی و تحلیل <span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">برای تجزیه و تحلیل داد هها استفاده شده است</span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">. </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">یافته ها نشان </span></span><span style="font-family: TimesNewRoman; font-size: small;"><span style="font-family: TimesNewRoman; font-size: small;">SPSS </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">واریانس با بهره گیری از نرم افزار</span></span> <span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">داد که از </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">24 </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">منطقه ی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی، منطقه ی بوکان و ارومیه </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">- </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">ناحیه </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">1 </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">به</span></span> <span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">عنوان مناطق برخوردار شناخته شده اند، </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">7 </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">منطقه به عنوان مناطق نیمه برخوردار و </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">15 </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">منطقه به عنوان</span></span> <span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">مناطق محروم محسوب می شوند</span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">. </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">استفاده از مدل ضریب پراکندگی نشان م یدهد که بیشترین میزان</span></span> <span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">0 </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">در نشانگ رهای </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">/ 0 </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">در نشانگرهای امکانات فیزیکی و کمترین میزان نابرابری با </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">51 / </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">نابرابری با </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">91</span></span> <span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">پیشرفت تحصیلی بوده است</span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">. </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">بر اساس نتایج تحلیل مسیر، نشانگرهای امکانات اقتصادی و امکانات</span></span> <span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">فیزیکی به ترتیب بیشترین و کمترین تأثیر را بر توسعه مناطق آموزش و پرورش داشته اند</span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">. </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">در روش</span></span> <span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">5 </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">درصد بیشترین </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">/ </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">شبکه های عصبی امکانات معلمان با میزان </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">100 </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">درصد و پیشرفت تحصیلی با میزان </span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">6</span></span> <span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">و کمترین اهمیت را در توسعه مناطق آموزش و پرورش داشت هاند</span></span><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;"><span style="font-family: BNazanin; font-size: small;">.</span></span>fa_IR
dc.format.extent581
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه مازندرانfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات برنامه ریزی آموزشیfa_IR
dc.subjectتوسعهfa_IR
dc.subjectمحرومیتfa_IR
dc.subjectمناطق آموزش و پرورشfa_IR
dc.subjectبرنامه ریزی آموزشیfa_IR
dc.subjectاستان آذربایجان غربیfa_IR
dc.titleسنجش درجه توسعه یافتگی و محرومیت مناطق آموزش و پرورش استان آذربایجان غربیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue7
dc.citation.spage83
dc.citation.epage103


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد