| dc.contributor.author | ساداتی فیروزآبادی, سمیه | fa_IR | 
| dc.contributor.author | یوسفی, صادق | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T10:22:38Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T10:22:38Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T10:22:38Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T10:22:38Z |  | 
| dc.date.issued | 2019-01-21 | en_US | 
| dc.date.issued | 1397-11-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2019-01-23 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1397-11-03 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | ساداتی فیروزآبادی, سمیه, یوسفی, صادق. (1397). بررسی رابطه ابعاد کارکرد خانواده و خلاقیت هیجانی با نقش واسطهای سبکهای مقابلهای در دانشآموزان تیز هوش. فصلنامه علمی-پژوهشی، پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی, 6(3), 81-95. doi: 10.30473/etl.2019.5408 | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2345-6523 |  | 
| dc.identifier.issn | 2345-6531 |  | 
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.30473/etl.2019.5408 |  | 
| dc.identifier.uri | http://etl.journals.pnu.ac.ir/article_5408.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/380449 |  | 
| dc.description.abstract | <span lang="AR-SA" dir="RTL">هدف پژوهش حاضر، پیشبینی خلاقیت هیجانی دانش آموزان تیزهوش بر اساس کارکرد خانواده و سبکهای مقابلهای بود. پژوهش حاضر از نوع توصیفی همبستگی است و جامعه آماری مشتمل بر دانش آموزان تیزهوش پایه دوم متوسطه اصفهان که در سال تحصیلی 94-93 مشغول به تحصیل بودند که از بین این جامعه تعداد</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">137 نفر (42 دختر و 95 پسر) با روش نمونهگیری تصادفی نظامند بود انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه خلاقیت هیجانی آوریل (1999)، پرسشنامه ابعاد کارکرد خانواده مک مستر (1983) و پرسشنامه سبک مقابلهای اندلر و پارکر (1990) بود که روایی و پایای ابزارها تایید گردیبرای تحلیل دادهها از روش اماری تحلیل مسیر استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داد که مؤلفه کنترل رفتار و کارکرد کلی با خلاقیت هیجانی رابطه مستقیم و منفی دارد. همچنین بین سبک مسئله مدار و خلاقیت هیجانی رابطه مثبت </span><span lang="AR-SA"> </span><span lang="AR-SA" dir="RTL">وبین سبک هیجان مدار و خلاقیت هیجانی رابطه منفی و معناداری یافت شد. دیگر یافته حاکی از آن بود که مؤلفه کارکرد خانواده بهواسطه سبک مسئله مدار و هیجان مدار اثر منفی بر خلاقیت هیجانی دارد. برحسب نتایج تحقیق حاضر میتوان گفت خانواده نقش مهم و تأثیرگذار بر خلاقیت هیجانی دانش آموزان تیزهوش دارد. در مجوع نتیجه گرفته میشود دانشآموزانی که از خلاقیت هیجانی بیشتری برخوردار هستند در برابر استرسها و فشارهای زندگی از سبک مقابلهای مسئله مدار استفاده میکنند.</span> | fa_IR | 
| dc.format.extent | 271 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه پیام نور | fa_IR | 
| dc.publisher | Payame Noor University | en_US | 
| dc.relation.ispartof | فصلنامه علمی-پژوهشی، پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Research in School and Virtual Learning | en_US | 
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.30473/etl.2019.5408 |  | 
| dc.subject | خلاقیت هیجانی | fa_IR | 
| dc.subject | خانواده | fa_IR | 
| dc.subject | سبک مقابلهای | fa_IR | 
| dc.subject | تیزهوش | fa_IR | 
| dc.title | بررسی رابطه ابعاد کارکرد خانواده و خلاقیت هیجانی با نقش واسطهای سبکهای مقابلهای در دانشآموزان تیز هوش | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استادیار، روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، دانشگاه شیراز | fa_IR | 
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد، روانشناسی تربیتی، دانشگاه یاسوج | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 6 |  | 
| dc.citation.issue | 3 |  | 
| dc.citation.spage | 81 |  | 
| dc.citation.epage | 95 |  |