نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorساداتی فیروزآبادی, سمیهfa_IR
dc.contributor.authorیوسفی, صادقfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:22:38Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:22:38Z
dc.date.available1399-07-09T10:22:38Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:22:38Z
dc.date.issued2019-01-21en_US
dc.date.issued1397-11-01fa_IR
dc.date.submitted2019-01-23en_US
dc.date.submitted1397-11-03fa_IR
dc.identifier.citationساداتی فیروزآبادی, سمیه, یوسفی, صادق. (1397). بررسی رابطه ابعاد کارکرد خانواده و خلاقیت هیجانی با نقش واسطه‌ای سبک‌های مقابله‌ای در دانش‌آموزان تیز هوش. فصلنامه علمی-پژوهشی، پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی, 6(3), 81-95. doi: 10.30473/etl.2019.5408fa_IR
dc.identifier.issn2345-6523
dc.identifier.issn2345-6531
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30473/etl.2019.5408
dc.identifier.urihttp://etl.journals.pnu.ac.ir/article_5408.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/380449
dc.description.abstract<span lang="AR-SA" dir="RTL">هدف پژوهش حاضر، پیش‌بینی خلاقیت هیجانی دانش آموزان تیزهوش بر اساس کارکرد خانواده و سبک‌های مقابله‌ای بود. پژوهش حاضر از نوع توصیفی همبستگی است و جامعه آماری مشتمل بر دانش آموزان تیزهوش پایه دوم متوسطه اصفهان که در سال تحصیلی 94-93 مشغول به تحصیل بودند که از بین این جامعه تعداد</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">137 نفر (42 دختر و 95 پسر) با روش نمونه‌گیری تصادفی نظامند بود انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه خلاقیت هیجانی آوریل (1999)، پرسشنامه ابعاد کارکرد خانواده مک مستر (1983) و پرسشنامه سبک مقابله‌ای اندلر و پارکر (1990) بود که روایی و پایای ابزارها تایید گردیبرای تحلیل داده‌ها از روش اماری تحلیل مسیر استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داد که مؤلفه کنترل رفتار و کارکرد کلی با خلاقیت هیجانی رابطه مستقیم و منفی دارد. همچنین بین سبک مسئله مدار و خلاقیت هیجانی رابطه مثبت </span><span lang="AR-SA"> </span><span lang="AR-SA" dir="RTL">وبین سبک هیجان مدار و خلاقیت هیجانی رابطه منفی و معناداری یافت شد. دیگر یافته حاکی از آن بود که مؤلفه کارکرد خانواده به‌واسطه سبک مسئله مدار و هیجان مدار اثر منفی بر خلاقیت هیجانی دارد. برحسب نتایج تحقیق حاضر می‌توان گفت خانواده نقش مهم و تأثیرگذار بر خلاقیت هیجانی دانش آموزان تیزهوش دارد. در مجوع نتیجه گرفته می‌شود دانش‌آموزانی که از خلاقیت هیجانی بیشتری برخوردار هستند در برابر استرس‌ها و فشارهای زندگی از سبک مقابله‌ای مسئله مدار استفاده می‌کنند.</span>fa_IR
dc.format.extent271
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.publisherPayame Noor Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی-پژوهشی، پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازیfa_IR
dc.relation.ispartofResearch in School and Virtual Learningen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30473/etl.2019.5408
dc.subjectخلاقیت هیجانیfa_IR
dc.subjectخانوادهfa_IR
dc.subjectسبک مقابله‌ایfa_IR
dc.subjectتیزهوشfa_IR
dc.titleبررسی رابطه ابعاد کارکرد خانواده و خلاقیت هیجانی با نقش واسطه‌ای سبک‌های مقابله‌ای در دانش‌آموزان تیز هوشfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، روان‌شناسی و آموزش کودکان استثنایی، دانشگاه شیرازfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد، روان‌شناسی تربیتی، دانشگاه یاسوجfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue3
dc.citation.spage81
dc.citation.epage95


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد