پیش بینی اهمال کاری تحصیلی بر اساس کمال¬گرایی و اضطراب امتحان در دانشجویان
(ندگان)پدیدآور
نصری, صادقشاهرخی, مسلمدماوندی, مجید ابراهیم
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از پژوهش حاضر پیشبینی اهمال کاری تحصیلی بر اساس کمالگرایی و اضطراب امتحان در دانشجویان کارشناسی دانشگاه شهید رجایی بود. روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی بود. از بین دانشجویان کارشناسی تعداد 385 نفر (189 دختر و 196 پسر) به روش تصادفی طبقهای بهعنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند و مقیاس اهمالکاری تحصیلی سولومون و راث بلوم (1984)، پرسشنامه کمالگرایی هویت و فلت (1991) و پرسشنامــه اضـطراب امتحان اسپیل برگر (1980) را تکمیل نمودند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از
آمار توصیفی، رگرسیون همزمان، رگرسیون گام به گام، z فیشر، و t دو گروهی استفاده شده است. یافتههای این پژوهش نشان داد که کمالگرایی و اضطراب امتحان به طور مثبت و معناداری اهمال کاری تحصیلی را پیش بینی میکنند. با توجه به این یافته ها می توان گفت که با افزایش میزان کمال گرایی و اضطراب امتحان در دانشجویان میزان اهمال کاری تحصیلی نیز در آنها افزایش می یابد.
کلید واژگان
کمال¬گراییاهمال¬کاری تحصیلی
اضطراب امتحان
دانشجویان
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2013-09-231392-07-01
ناشر
دانشگاه پیام نورPayame Noor University
سازمان پدید آورنده
استادیار دانشگاه رجائیکارشناسی ارشد
عضو هیت علمی دانشگاه شهید رجایی
شاپا
2345-65232345-6531



