اثربخشی آموزش تکنیکهای فراشناختی بر خودکارآمدی دانشآموزان دختر دبیرستانهای شهر اصفهان
(ندگان)پدیدآور
میردریکوند, فضلالهسبزیان, سعیدهگراوند, هوشنگنوع مدرک
Textپژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از اجرای این پژوهش، بررسی اثربخشی آموزش تکنیکهای فراشناختی بر خودکارآمدی دانشآموزان دختر دبیرستانهای شهر اصفهان بود. پژوهش حاضر به شیوه نیمه آزمایشی و با طرح پیشآزمون- پسآزمون و پیگیری با گروه کنترل اجرا شد. جامعة آماری این پژوهش، تمامی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه در سال تحصیلی 1392-1391 در شهر اصفهان بود که از میان آنان تعداد 40 نفر به روش تصادفی خوشهای انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری در این پژوهش، برگه اطلاعات جمعیت شناختی و پرسشنامه خودکارآمدی شرر (1996) بود. پس از اعمال مداخله پسآزمون و بعد از 4 ماه آزمون پیگیری اجرا شد. یافتهها با استفاده از نرمافزار 20 -SPSS و آزمون آماری تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل از تحلیل کوواریانس نشان داد که ارائه مداخله مبنی بر آموزش تکنیکهای فراشناختی باعث افزایش 2/71% خودکارآمدی در مرحله پسآزمون و 6/70% این ویژگی در مرحله پیگیری شد (05/0P
کلید واژگان
تکنیکهای فراشناختیخودکارآمدی
دانشآموزان دختر
اثربخشی آموزش
شماره نشریه
81394تاریخ نشر
2015-05-221394-03-01
ناشر
دانشگاه پیام نورPayame Noor University
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه روانشناسی، دانشگاه لرستاندانشجوی دکترای روانشناسی تربیتی، دانشگاه لرستان
دانشجوی دکترای روانشناسی تربیتی، دانشگاه لرستان
شاپا
2345-65232345-6531




