تعیین اثربخشی آموزش گروهی خودکارآمدی در بهبود سازگاری زنان متأهل
(ندگان)پدیدآور
بهنام, مهدیهزهراکار, کیانوشنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش خودکارآمدی بر افزایش سازگاری زنان متأهل بود. در این پژوهش، جامعه آماری، زنان متأهل شرکت کننده در جلسات آموزش مهارتهای زندگی در خانه های سلامت منطقه 6 در سال 1391 بودند. روش:حجم نمونه 30 نفر بود که به صورت تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. هر دو گروه در معرض پیشآزمون قرار گرفتند و آموزش خودکارآمدی برای گروه آزمایش اجرا شد. بعد از آموزش از دو گروه کنترل و آزمایش پس آزمون گرفته شد. ابزار گردآوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه سازگاری بل بود. این پژوهش در قالب پنج فرضیه، اثربخشی آموزش خودکارآمدی در بهبود سازگاری (خانوادگی، تندرستی، عاطفی، اجتماعی، کلی) زنان متأهل مورد بررسی قرار گرفت. برای تحلیل آماری دادهها از تحلیل کوواریانس استفاده شده است. یافته ها: نتایج نشان میدهدکه بین عملکرد گروه آزمایش و کنترل پس ار آموزش تفاوت معناداری وجود دارد. نتیجه گیری:بنابراین میتوان نتیجه گرفت که آموزش خودکارآمدی باعث بهبود سازگاری در ابعاد خانوادگی، تندرستی، عاطفی، اجتماعی و کلی زنان متأهل شده است.
کلید واژگان
خودکارآمدیسازگاری (خانوادگی
تندرستی
عاطفی
اجتماعی وکلی)
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2015-05-221394-03-01
ناشر
دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan
سازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد مشاورهاستادیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه خوارزمی،تهران،ایران
شاپا
2251-66542588-3542




