• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی مالی و مدیریت اوراق بهادار
    • دوره 10, شماره 40
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی مالی و مدیریت اوراق بهادار
    • دوره 10, شماره 40
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی وجود حافظه بلندمدت در شاخص قیمت ارزهای دیجیتال

    (ندگان)پدیدآور
    علی زاده, شیماصفرزاده, حسین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    952.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    حافظه بلندمدت که آن را وابستگی با دامنه بلندمدت نیز می­نامند، ساختار همبستگی مقادیر یک سری زمانی را در فواصل زمانی زیاد توضیح می‌دهد. طبق فرضیه بازار کارا قیمت­ها از فرایند گام تصادفی پیروی می­کنند، بنابراین بازده دارایی را نمی­توان بر اساس تغییرات گذشته قیمت­ها پیش­بینی نمود. حافظه بلند مدت نقطه ضعف فرضیه بازارهای کاراست از آنجا که فرآیندهای با حافظه بلند مدت در بازده دارایی­ها کابردهای مهمی دارند و در تجزیه و تحلیل سری­های زمانی نقش تعیین کننده­ای ایفا می­کنند، این تحقیق به بررسی وجود حافظه بلند مدت در شاخص قیمت ارزهای دیجیتال 1 دلاری و پایین­تر در بازه زمانی 1 سپتامبر 2015 تا 1 سپتامبر 2018 می­پردازد.  جهت تخمین پارامتر d از روش OLS در بسته نرم افزار EVIEWS استفاده شده­است. مدل ARFIMA برای آزمون فرضیه­ها بکار گرفته­شده است. نتایج حاکی از آن است که حافظه بلندمدت در ارزهای دیجی کوین، دوگی کوین، امر وین، بیتشیر، مایدسیف کوین، ایکس­ای­ام، رددی کوین، ان­تی­وای، ورج و ریپل محرز بوده و از طرفی سه ارز بایت­کوین، سای­کوین و استلار فاقد حافظه بلندمدت بوده و لذا این ارزها در زمره کالاهای بازار کارا قرار می­گیرند.
    کلید واژگان
    ارزهای دیجیتال
    سری های زمانی
    حافظه بلندمدت
    میانگین متحرک انباشته جزئی

    شماره نشریه
    40
    تاریخ نشر
    2019-09-23
    1398-07-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
    سازمان پدید آورنده
    گروه مدیریت بازرگانی واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
    گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

    شاپا
    2251-9165
    2383-2983
    URI
    http://fej.iauctb.ac.ir/article_668061.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/377546

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب