رابطه بین کیفیت خدمات و نیات رفتاری با نقش میانجی ارزش درک شده و اعتماد در تماشاگران لیگ برتر فوتبال ایران
(ندگان)پدیدآور
نوری, محمد سیوانمحرم زاده, مهردادسلیمانی, مجیدنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از مطالعه حاضر ارتباط بین کیفیت خدمات و نیات رفتاری با نقش میانجی ارزش درک شده و اعتماد در تماشاگران لیگ برتر فوتبال ایران بود. این مطالعه از نوع همبستگی بود و جامعه آماری آن را تماشاگران لیگ برتر فوتبال ایران تشکیل میدادند. با توجه به اینکه حجم جامعه آماری نامحدود بود از نمونهگیری تصادفی طبقهبندی استفاده شد و در مجموع 944 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. در رابطه با متغیرهای تحقیق نظرسنجی شد. دادههای حاصله توسط آزمون مدل سازی معادله ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. تجزیه و تحلیل یافتهها نشان داد (i) کیفیت خدمات، ارزش درک شده و اعتماد اثر مستقیم و مثبتی بر روی نیت رفتاری دارند، (ii) کیفیت خدمات اثر مستقیم و مثبتی بر روی اعتماد و ارزش درک شده دارد، (iii) ارزش درک شده اثر مستقیم و مثبتی بر روی اعتماد دارد و در نهایت (iv) اثر کیفیت خدمات بر نیات رفتاری تماشاگران به واسطه ارزش درک شده و اعتماد مستقیم و مثبت بود. این مطالعه به درک بهتر تأثیر نسبی کیفیت خدمات، ارزش درک شده و اعتماد بر نیات رفتاری تماشاگران کمک میکند. علاوه براین، این مطالعه بینش مربوط به تحقیقات علمی قبلی در زمینه متغیرهای مذکور را بهم مرتبط میسازد.
کلید واژگان
کیفیت خدماتاهداف رفتاری
اعتماد
ارزش درک شده
لیگ برتر فوتبال ایران
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2019-02-201397-12-01
ناشر
دانشگاه پیام نورسازمان پدید آورنده
مربی گروه تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مریواناستاد مدیریت ورزشی دانشگاه محقق اردبیلی،اردبیل،ایران
استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر




