ارتباط کارایی دوره های آموزش ضمن خدمت با رضایت شغلی معلمان تربیت بدنی
(ندگان)پدیدآور
کشاورز, لقمانکمندی, عیسیفریدفتحی, اکبرسلطانی, مرتضینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از پژوهش حاضر برسی ارتباط کارایی دوره های آموزش ضمن خدمت با رضایت شغلی معلمان تربیت بدنی بود. جامعه آماری پژوهش همه 180 معلم تربیت بدنی شهر قزوین بود که بر اساس جدول مورگان 118 تن به طو تصادفی – طبقهای برای نمونه تحقیق انتخاب شدند. برای دستیابی به اهداف پژوهش از پرسش نامه محقق ساخته آموزش ضمن خدمت و پرسشنامه رضایت شغلی اسمیت، کندال و هالین استفاده شد. برای تحلیل دادهها از روشهای آماری توصیفی و استنباطی از جمله کلموگروف – اسمیرنف، تی استودنت تک گروهی، تی استودنت مستقل و رگرسیون خطی با کمک نرم افزار SPSS استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که کیفیت دورههای آموزش ضمن خدمت در سطح متوسط و رضایت شغلی معلمی تربیت بدنی در سطح مطلوب قرار دارد (05/0>P). بین کارایی دوره های آموزش ضمن خدمت با رضایت شغلی معلمان تربیت بدنی ارتباط معناداری وجود دارد و کیفیت دورههای آموزش ضمن خدمت قابلیت پیش بینی رضایت شغلی معلمین تربیت بدنی را دارد (05/0>P). همچنین بین کارایی دوره های ضمن خدمت و میزان رضایت معلمین زن و مرد تربیت بدنی اختلاف معناداری وجود ندارد. بنابراین انتخاب درست در نوع دورههای ضمن خدمت برای معلمان میتواند مزایایی از قبیل رضایت شغلی را به همراه داشته باشد.
کلید واژگان
آموزشخدمت؛ رضایت شغلی
معلمان تربیت بدنی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2015-05-221394-03-01
ناشر
دانشگاه پیام نورسازمان پدید آورنده
دانشیار گروه مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نورکارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور
مدرس دانشگاه مراغه
هیات علمی دانشگاه علوم انتظامی امین




