• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علوم جغرافیایی (جغرافیای کاربردی)
    • دوره 11, شماره 23
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علوم جغرافیایی (جغرافیای کاربردی)
    • دوره 11, شماره 23
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تحلیل عوامل مؤثر بر رضایتمندی شهروندان از مدیریت شهری با استفاده از روش‌های تحلیل عاملی و رگریسون چندگانه(مطالعه موردی: شهر سقز)

    (ندگان)پدیدآور
    زنگی آبادی, علیییلاقی, محسنمحمدی, بهزاد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    832.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی (نظری و تحلیلی)
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در عصر کنونی، ارزیابی و مدیریت عملکرد در سازمانهای دولتی با رویکرد و معیار جدیدی به نام : رضایتمندی مراجعان و شهروندان، مورد تأکید قرار گرفته است. بر اساس نظریه های جدید، افزایش رضایتمندی شهروندان، ضمن افزایش اعتماد و مشارکت عمومی، همگرایی جامعه و اقتدار ملی را سبب شده، روند توسعه همه جانبه را ساده می سازد.هدف از این تحقیق، شناسایی عوامل مؤثر بر رضایتمندی شهروندان از عملکرد شهرداری سقز می باشد. به طوری که یافته های پژوهش حاضر بتواند مدیران شهری را در بالا بردن رضایتمندی شهروندان و افزایش مشارکت مردمی در اجرای طرح های عمرانی، رفاهی، فرهنگی و غیره یاری رساند. روش این پژوهش، توصیفی- تحلیلی می باشد که نتایج تحقیق می تواند جنبه کاربردی داشته باشد.تعداد اعضای نمونه آماری 260  نفر به طور تصادفی ساده انتخاب شده است. داده های گردآوری شده در محیط نرم افزار رایانه ای SPSS، با توجه به هدف مطالعه، با استفاده از روش های تحلیل عاملی و تحلیل رگرسیون چند گانه مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است. نتایج این مطالعه نشان داد که 23 متغیر شناسایی شده زیر عنوان 5 عامل کلی عمرانی- خدماتی، توسعه شبکه ارتباطی، برنامه ریزی- مدیریتی، خدمات رسانی شهر و توسعه عمرانی – جذب مشارکت شهروندی قابل دسته بندی هستند. 5 عامل استخراج شده جمعاً قادر به تبیین 5/62 درصد از تغییرات کل شاخص های بررسی شده هستند. نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون چندگانه نیز نشان داد که عامل های استخراج شده جمعاً قادرند 8/99 درصد از واریانس متغیر وابسته ی رضایتمندی شهروندان از عملکرد مدیریت شهری در شهر سقز را تبیین کنند. عامل های عمرانی- خدماتی، برنامه ریزی-مدیریتی، خدمات شهر، توسعه شبکه ارتباطی و توسعه عمرانی- جذب مشارکت شهروندی به ترتیب بیشترین اثرگذاری را در جلب رضایتمندی شهروندان از عملکرد شهرداری دارند.
    کلید واژگان
    رضایتمندی شهروندان
    عملکرد شهرداری
    تحلیل عاملی
    رگرسیون چندگانه
    شهر سقز

    شماره نشریه
    23
    تاریخ نشر
    2015-11-22
    1394-09-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد
    سازمان پدید آورنده
    هیات علمی دانشگاه
    کارشناس ارشد
    کارشناسی ارشد

    شاپا
    1735-7977
    ارشا
    URI
    https://dx.doi.org/7
    http://geographic.sinaweb.net/article_527808.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/371102

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب