بررسی راهبردهای توسعه گردشگری استان کرمانشاه با استفاده از مدل SWOT
(ندگان)پدیدآور
پوراحمد, احمدبادکو, بهروزحاتمی نژاد, حسینفرجی سبکبار, حسنعلینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی استخراج ازرساله و پایان نامه
زبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده     هدف این تحقیق ارزیابی استراتژیک و ارائه استراتژیهای بهینه بخش گردشگری استان کرمانشاه در چارچوب رویکرد توسعه پایدار گردشگری است. روش تحقیق بکار برده شده در مقاله حاضر تحلیلی- توصیفی بوده و جمعآوری اطلاعات بر مبنای روشهای پیمایشی و کتابخانهای - اسنادی و از ابزارهای تحلیلی SWOT و QSPM استفاده شده است. در فرآیند تحقیق ضمن بررسی دادهها و اطلاعات جمعآوری شده از منابع مختلف و بررسیهای میدانی، مجموعه یافتهها با استفاده از ابزار SWOT طبقه بندی وجمعآوری گردید و به منظور تعیین موقعیت استراتژیک مقصد، اولویت بندی عوامل درونی و بیرونی و تعیین نوع استراتژ یهای چهارگانه در راستای اهداف انجام شد و در نهایت با استفاده از روش QSPM اولویتهای استراتژیک تعیین شد. نتایج نشان میدهد حوزه گردشگری استان کرمانشاه در راستای توسعه پایدار گردشگری با قوتهای بیشتری نسبت به ضعفها روبرو ست. اما به لحاظ محیط بیرونی با تهدیدهای قوی تر روبروست که در صورت اتخاذ و پیاده سازی استراتژیهای ST به ویژه تلاش در جهت احیاء و نمایش مزیت جاذبههای تاریخی و آداب و رسوم محلی استان در مجامع ملی و بین المللی میتوان به نتایج مطلوب تری دست یافت.
کلید واژگان
واژگان کلیدی: گردشگریکرمانشاه
ایران
SWOT
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2013-02-191391-12-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسارسازمان پدید آورنده
استاد گروه جغرافیا، دانشگاه تهراندانشجوی دکتری جغرافیا و برنامهریزی شهری، دانشگاه تهران
استادیار گروه جغرافیا، دانشگاه تهران
استادیار گروه جغرافیا، دانشگاه تهران
شاپا
6697-22512676-5187




