نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorلوافیان, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorفقیه آرام, بتولfa_IR
dc.contributor.authorزینتی, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorابوالفتحی, مجیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T09:52:43Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T09:52:43Z
dc.date.available1399-07-09T09:52:43Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T09:52:43Z
dc.date.issued2017-06-22en_US
dc.date.issued1396-04-01fa_IR
dc.date.submitted2017-12-24en_US
dc.date.submitted1396-10-03fa_IR
dc.identifier.citationلوافیان, محمدرضا, فقیه آرام, بتول, زینتی, سعید, ابوالفتحی, مجید. (1396). مدیریت و برنامه‌ریزی توسعه گردشگری در سمنان با تأکید بر مجموعه بازار، مسجد امام و ارگ سمنان. فصلنامه علمی وپژوهشی نگرش های نو در جغرافیای انسانی, 9(3), 149-172.fa_IR
dc.identifier.issn6697-2251
dc.identifier.issn2676-5187
dc.identifier.urihttp://geography.journals.iau-garmsar.ac.ir/article_536650.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/370466
dc.description.abstract<strong>چکیده</strong> برنامه‌ریزی به عنوان یک ابزار علمی به متصدیان‌ صنعت‌ گردشگری کمک می‌کند تا در یک فرآیند پیوسته و علمی، بهترین مسیر و راهکار توسعه گردشگری در یک‌ منطقه‌ را مشخص نموده و این توسعه را در مسیر توسعه سایر بخش‌های اقتصادی‌ قرار‌ دهند. هدف اصلی این مقاله مدیریت و برنامه‌ریزی توسعه گردشگری در سمنان با تأکید بر مجموعه بازار، مسجد امام و ارگ سمنان است. سؤال اصلی مقاله این است که مدیریت و برنامه­ریزی توسعه گردشگری در سمنان چگونه بایستی انجام گیرد که بتوان از پتانسیل‌هایی مانند مجموعه بازار، مسجد امام و ارگ سمنان بهترین استفاده را برد؟ نتایج این تحقیق نشان می­دهد که مدیریت و برنامه­ریزی توسعه گردشگری در سمنان بایستی به نحوی انجام شود که سهم مجموعه بازار، مسجد امام و ارگ سمنان به خاص مورد توجه قرار گیرد. علاوه بر این بین عدم آشنایی گردشگران از جاذبه‌های گردشگری و تعداد گردشگران در این شـهرستان‌ رابـطه معناداری وجود دارد؛ و اینکه بین کـمبود امـکانات زیـربنایی و توسعه‌نیافتگی صنعت گردشگری در شهرستان رابطه معناداری وجود دارد. روش این پژوهش توصیفی- تحلیلی است. روش جمع‌آوری داده‌ها نیز کتابخانه‌ای و نیز استفاده از مقالات علمی- پژوهی است. ابزار گردآوری اطلاعات فیش‌برداری و استفاده از جداول و نمودارها و نیز نقشه‌ها است.fa_IR
dc.format.extent1096
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسارfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی وپژوهشی نگرش های نو در جغرافیای انسانیfa_IR
dc.subjectکلید واژگان: سمنانfa_IR
dc.subjectگردشگریfa_IR
dc.subjectبازار سمنانfa_IR
dc.subjectمسجد امام سمنانfa_IR
dc.subjectارگ سمنانfa_IR
dc.titleمدیریت و برنامه‌ریزی توسعه گردشگری در سمنان با تأکید بر مجموعه بازار، مسجد امام و ارگ سمنانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشی استخراج ازرساله و پایان نامهfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه‌ریزی گردشگری دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار- گرمسار- ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار علوم تربیتی،واحد اسلامشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، اسلامشهر ، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدکترای جغرافیا ی سیاسی ،دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار- گرمسار- ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای جغرافیا ی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار- گرمسار- ایرانfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue3
dc.citation.spage149
dc.citation.epage172


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد