مدیریت و برنامهریزی توسعه گردشگری در سمنان با تأکید بر مجموعه بازار، مسجد امام و ارگ سمنان
(ندگان)پدیدآور
لوافیان, محمدرضافقیه آرام, بتولزینتی, سعیدابوالفتحی, مجیدنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی استخراج ازرساله و پایان نامه
زبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده
برنامهریزی به عنوان یک ابزار علمی به متصدیان صنعت گردشگری کمک میکند تا در یک فرآیند پیوسته و علمی، بهترین مسیر و راهکار توسعه گردشگری در یک منطقه را مشخص نموده و این توسعه را در مسیر توسعه سایر بخشهای اقتصادی قرار دهند. هدف اصلی این مقاله مدیریت و برنامهریزی توسعه گردشگری در سمنان با تأکید بر مجموعه بازار، مسجد امام و ارگ سمنان است. سؤال اصلی مقاله این است که مدیریت و برنامهریزی توسعه گردشگری در سمنان چگونه بایستی انجام گیرد که بتوان از پتانسیلهایی مانند مجموعه بازار، مسجد امام و ارگ سمنان بهترین استفاده را برد؟ نتایج این تحقیق نشان میدهد که مدیریت و برنامهریزی توسعه گردشگری در سمنان بایستی به نحوی انجام شود که سهم مجموعه بازار، مسجد امام و ارگ سمنان به خاص مورد توجه قرار گیرد. علاوه بر این بین عدم آشنایی گردشگران از جاذبههای گردشگری و تعداد گردشگران در این شـهرستان رابـطه معناداری وجود دارد؛ و اینکه بین کـمبود امـکانات زیـربنایی و توسعهنیافتگی صنعت گردشگری در شهرستان رابطه معناداری وجود دارد. روش این پژوهش توصیفی- تحلیلی است. روش جمعآوری دادهها نیز کتابخانهای و نیز استفاده از مقالات علمی- پژوهی است. ابزار گردآوری اطلاعات فیشبرداری و استفاده از جداول و نمودارها و نیز نقشهها است.
کلید واژگان
کلید واژگان: سمنانگردشگری
بازار سمنان
مسجد امام سمنان
ارگ سمنان
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2017-06-221396-04-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسارسازمان پدید آورنده
کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامهریزی گردشگری دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار- گرمسار- ایراناستادیار علوم تربیتی،واحد اسلامشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، اسلامشهر ، ایران
دکترای جغرافیا ی سیاسی ،دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار- گرمسار- ایران
دانشجوی دکترای جغرافیا ی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار- گرمسار- ایران
شاپا
6697-22512676-5187




