شناسایی راهکارهای بازاریابی در گردشگری ادبی: مطالعه موردی شهرستان نیشابور
(ندگان)پدیدآور
قدمگاهی, سید ناصرقادری, اسماعیلنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
One of the types of tourism is literary tourism. Literary tourism can be considered as one of the clusters of cultural and tourism tourism, which includes writers, related spaces of stories and books, literary festivals, films and media productions, and so on. Due to the cultural and literary richness of Iran, Iran has one of the most prominent countries in this field that can benefit from this intangible heritage. In Iran, Neyshabour has literally a privileged position and is an excellent place to develop it. Tourism is considered a branch but, despite its high capacity, literary tourism in Neyshabur does not boom. In this research, using qualitative method and focus group technique, solutions were identified for marketing of literary tourism in Neyshabur city, which included six categories: 1. Creation of advertising bases 2. Transportation of Mashhad passengers to Neyshabur. 3. To conduct literary festivals. 4. Familiarization of the residents of Neishabour. With tourism capacities. 5. Design of souvenirs related to Neyshabour Literary. 6. Designing games appropriate to the literary tourism of Neyshabur.
کلید واژگان
گردشگری ادبیگردشگری فرهنگی
بازاریابی گردشگری
نیشابور
خراسان
مربوط به گردشگری
شماره نشریه
27تاریخ نشر
2018-08-231397-06-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایرسازمان پدید آورنده
گروه مدیریت جهانگردی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایرانمدیریت جهانگردی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران. ایران
شاپا
2251-88272676-7228
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
بررسی توان سنجی گردشگری هوشمند با تاکید بر ضرورت ها و الزامات زیرساختی (نمونه موردی کلان شهر مشهد)
نادعلی, سوسن (دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر, 2018-11-22)امروزه صنعت گردشگری در بسیاری از کشورها یک صنعت پر درآمد و از منابع مهم ارزآوری تلقی می شود. در دنیای امروز میتوان گفت تقریبا هر آنچه میبینیم به صورت هوشمند عمل مینماید. نیاز صنعت گردشگری به هوشمندسازی از دیگر صنایع ...
-
توانسنجی و برنامهریزی گردشگری شهر کاشان
محبوب فر, محمدرضا؛ شفقی, سیروس؛ زنگی آبادی, علی (دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2012-02-20)گردشگری به عنوان صنعتی نوپا در جهان، در ردیف یکی از سه منبع درآمدی اول به شمار می آید ولی در ایران به دلایل فراوان هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است. شهرستان کاشان با وجود شرایط جغرافیایی و تاریخی مناسب و برخورداری ...
-
گونه شناسی و اولویت بندی تعارض در توسعه گردشگری مقاصد با رویکرد ترکیبی متاسنتز و دلفی فازی
یاراحمدی, میترا؛ سجاسی قیداری, حمداله؛ شایان, حمید؛ سیفی, سیامک (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2024-12-21)هنگامیکه گروههای ذینفع در مورد توسعه گردشگری، ادراکات و اهداف متفاوتی را دنبال نمایند، ممکن است بین ذینفعان، تعارض با زمینه های گوناگون ایجاد شود. لذا این مطالعه به بررسی مسئله تعارض در گردشگری میان ذینفعان، با بهره گیری ...




