بررسی و تحلیل عوامل موثر بر توسعه گردشگری بر اساس روشهای اطلاعات متقابل
(ندگان)پدیدآور
جهان تیغ پور, علیشفیعی, محمد رضاعلیجانی علیجانی وند, رقیهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده صنعت گردشگری سومین صنعت مولد شغل و سرمایه بعد از صنعت نفت و خودروسازی می باشد. به همین دلیل در دهه های اخیر بسیاری از دولتها، مسئولین اقتصادی و صاحبنظران با حساسیت بیشتری به گسترش این صنعت روی آورده اند و در تلاش هستند سهم بیشتری از بازار جهانی این صنعت را برای جوامع خود به ارمغان ببرند. گردشگری همچون سایرصنایع نیازمند مدیریت است،مدیریت در این صنعت شامل پیش بینی نیازهاوجلب رضایت گردشگران فعلی وآتی است بطوریکه اساساعرضه کنندگان خدمات این صنعت رادررقابت بایکدیگرقرارداده است. گردشگری در چند دهه اخیر به یکی از مهمترین بخش های فعالیت اقتصادی کشور ها تبدیل شده است. این صنعت بعنوان یک سیستم جهانی بخش قابل توجهی از تولید ناخالص جهان را به خود اختصاص داده است. پژوهش حاضر ازنظر هدف یک تحقیق کاربردی است که به روش توصیفی- تحلیلی انجامگرفته است. برای گردآوری دادهها از دو روش کتابخانهای و اسنادی و همچنین از روشهای میدانی و مشاهده مستقیم استفادهشده است. سپس بهمنظور تحلیل روابط شاخصهای موردمطالعه از تکنیکهای انتخاب ویژگی یا تحلیلهای اطلاعات متقابل بهره گرفته شد. در مجموع می توان گفت که نتایج حاصل از تحلیل انتخاب ویژگی بیانگر این بوده است که عوامل موثر بر توسعه گردشگری از دیدگاه مردم تبلیغات با 701/، از دیدگاه مسئولین مشارکت با 679/ و از دیدگاه گردشگران مدیریت با 677/ دارای بیشترین اهمیت است. از این رو مدیریت کلان در بحث صنعت گردشگری از مهمترین مولفه های موفقیت در این صنعت نو ظهور می باشد.
کلید واژگان
گردشگری""جذب گردشگر"
"CFS"
"استان سیستان و بلوچستان
مربوط به گردشگری
شماره نشریه
27تاریخ نشر
2018-08-231397-06-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایرسازمان پدید آورنده
دانشگاه سیستان و بلوچستاندانشگاه شهید بهشتی
دانشکاه شهر کرد
شاپا
2251-88272676-7228




