تدوین راهبرد کسب و کاری بنگاههای صنعت مهماننوازی با رویکرد SWOT : (مورد مطالعه: هتلهای زنجیرهای مهر)
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در فضای بسیار رقابتی عصر حاضر، حفظ موقعیت مناسب کسبوکارهای حوزه میهماننوازی، نیازمند اتخاذ راهبردهایی است که علاوه بر همافزایی فعالیتها، قدرت آنها را در استفاده از فرصتها و مقابله با تهدیدات محیط پیرامونی افزایش میدهد. در این جهت، پژوهش حاضر به تحلیل جایگاه راهبردی هتلهای زنجیرهای مهر استان یزد، در محیط کسبوکاری خود پرداخته است. پژوهش حاضر برحسب هدف، توصیفی- پیمایشی و برحسب مخاطب مدنظر، کاربردی است. روششناسی تحقیق بر اساس چارچوب جامع تدوین راهبرد و جامعه آماری تحقیق نیز مدیران گروه هتلهای زنجیرهای مهر بودهاند. نمونهگیری در دو مرحله انجام پذیرفته که مرحله اول به صورت تمام شماری جامعه تحقیق، با استفاده ابزار پرسشنامه بوده و مرحله دوم نیز به روش قضاوتی هدفمند انجام پذیرفته است. نتایج نشان داد که با توجه به وجود نقاط ضعف قابلتوجه در هتلهای زنجیرهای مهر و وجود فرصتهای فراوان در محیط پیرامونی، اتخاذ راهبرد محافظهکارانه میتواند جایگاه راهبردی این زنجیره هتل را در بازار بهبود ببخشد. راهبردی که جهت کارآمدی در این زنجیره هتل، بهتر است بر بهبود ساختار سازمانی، توجه به نیروی انسانی، بهبود فناوریهای مورد استفاده و لزوم توجه به بحث تحقیق و توسعه متمرکز شود.
کلید واژگان
برنامهریزی راهبردیتکنیک SWOT
صنعت میهماننوازی
زنجیره هتلهای مهر
شماره نشریه
26تاریخ نشر
2018-05-221397-03-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایرشاپا
2251-88272676-7228




