تعیین و اولویتبندی استراتژیهای گردشگری مذهبی استان قم
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف اصلی این پژوهش تدوین و اولویتبندی راهبردهای گردشگری مذهبی در استان قم میباشد. در این تحقیق ابتدا به کمک تکنیکهای تدوین راهبرد، مهمترین عوامل اثرگذار داخلی و خارجی شناسایی شد و با استفاده از ماتریس نقاط قوت و ضعف، فرصتها و تهدیدات، راهبردهای گردشگری مذهبی تدوین شدند. در پژوهش حاضر برای تجزیه و تحلیل کمی SWOT و در نظر گرفتن وابستگیهای ممکن میان عوامل، از روش فرآیند تحلیل شبکهای استفاده شد. وابستگیهای ممکن میان عوامل SWOT، وزنهای عوامل راهبردی، وزنهای عوامل فرعی و اولویتهای راهبردهای جایگزین را تحت تأثیر قرار میدهند. نتیجه این پژوهش، تدوین و شناسایی اولویت راهبردهای گردشگری مذهبی با استفاده از تلفیق تکنیکهای SWOT و ANP میباشد. براساس نتایج حاصل از پژوهش، استراتژیهای گروه SO دارای بیشترین وزن بوده و به عنوان بهترین نوع استراتژی برای اجرا انتخاب میشوند.
کلید واژگان
گردشگری مذهبیبرنامهریزی راهبردی
فرایند تحلیل شبکهای
ماتریس SWOT
شماره نشریه
22تاریخ نشر
2017-04-211396-02-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایرشاپا
2251-88272676-7228




