تدوین استراتژی گردشگری شهر نظرآباد با کاربرد مدل SWOT
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه صنعت گردشگری، بهعنوان یکی از منابع پایدار درآمد برای شهرها میباشد. لذا با تقویت و ایجاد بسترهای مناسب این صنعت میتوان، به رشد و توسعه شهرها دشت یافت. شهر نظرآباد به عنوان مرکز شهرستان نظرآباد، دارای بستری مناسب برای توسعه گردشگری و همچنین افزایش درآمد برای شهر و اشتغالزایی میباشد. این پژوهش از نوع توصیفی- تحلیلی و با رویکردی کاربردی میباشد و برای گردآوری اطلاعات از روشهای کتابخانهای و میدانی استفاده شده است. هدف اصلی این پژوهش تحلیل و شناسایی نقاط قوت و ضعف و همچنین فرصتها و تهدیدهای صنعت گردشگری در شهر نظرآباد با استفاده از مدل SWOT میباشد. نتایج تحلیلSWOTنشان میدهد که نقاط قوت(4.85)، ضعف(4.39)، فرصت(4.16)و تهدید(4.04) میباشد. طبق نتایج حاصله از مدل SWOT باید گفت که راهبرد فعال رقابتی یا SO در اولیت اول میباشد و نیز راهبرد WO یا راهبرد بازنگری در رتبه دوم میباشد. راهبردهای تدافعی(WT) و محافظه کارانه(ST) نیز رتبههای بعدی قرار دارند. لذا در گردشگری شهر نظرآباد و تدوین استراتژی مؤثر در آن میتوان از قوتها و همچنین فرصتهای موجود در آن برای بهبود وضعیت گردشگری در شهر نظرآباد بهره جست.
کلید واژگان
گردشگریاستراتژی
مدلSWOT
شهر نظرآباد
شماره نشریه
20تاریخ نشر
2016-11-211395-09-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایرشاپا
2251-88272676-7228




