• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله جهانی رسانه - نسخه فارسی
    • دوره 13, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله جهانی رسانه - نسخه فارسی
    • دوره 13, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رسانه هنر تعاملی در تبلیغات خدمات‏ عمومی در گفتمان پسامدرن

    (ندگان)پدیدآور
    طاهری, محبوبهرهبرنیا, زهرا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    899.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    فضای حاکم در هنر در دنیای پسامدرن، تغییر جهت داده به ‏نوعی که گفتمان هنر به ابعاد عمومی جامعه وارد شده ‏‏است. همچنین با گره ‏خوردن به رشد فزاینده تکنولوژی، هنر در ارتباطات جامعه نمودی فعال ‏تر یافته؛ چراکه عصر ارتباطات الکترونیک، نوعی ترادیسی یا استحاله در روابط و تغییر گفتمان است، به ‏صورتی ‏که کنش‏ های هنری نیز شامل این تغییر است.  یکی از این تغییرات، هنر بازتولید به صورت تبلیغات در فضای عمومی به‎‏عنوان هنر عمومی است.  هنر که تا این زمان، ارتباطی بصری با محوریت هنرمند داشته، با امکاناتی که فناوری به آن اضافه کرده، رویکردی عمومی یافته است.  از این رو فرصت ایده ‏های خیال‏ انگیز، آفرینش و معناها و کارکرد هنر را دست خوش تغییر کرده‏ است.  بنابراین جهان‏ دیجیتالی در حال تبدیل ‏شدن به واقعیتی است که فضایی برای ارتباط دوسویه بین مخاطب و هنرمند تحت ‏عنوان تعامل در هنر عمومی را فراهم‏ آورده‏‏ است؛ با فرض تجلی و نمود گفتمان هنری پسامدرن در هنر تعاملی تبلیغات خدمات ‏عمومی، به صورت کنش‏ متقابل در هنر، به تحلیل و مطالعه گفتمان هنری عصر حاضر در کارکرد این گرایش پرداخته ‏می‏شود. پژوهش حاضر، براساس هدف بنیادی-کاربردی و روش‏ تحقیق به صورت توصیفی و تحلیلی است. گردآوری اطلاعات از طریق فیش ‏برداری از منابع کتابخانه ‏ای بوده و اطلاعات تصویری از نمونه ‏های هنر عمومی و تبلیغات تعاملی است.  روش جمع‏ آوری نمونه ‏ها به‏ صورت نمونه انتخابی است.  نتایج پژوهش با تحلیل دو نمونه تبلیغات تعاملی حاکی از آن است که: تبلیغات خدمات ‏عمومی، فضای گفتمان هنر را به صورت هنر تعاملی نمایش می‏دهد. همچنین مشارکت مخاطبان، مشارکت ‏اجتماعی هنر با ارتباط دوسویه درگفتمان کنش‏ اجتماعی دموکراتیک در جامعه مدنی پست ‏مدرن را بوجود آورده ‏است.
    کلید واژگان
    گفتمان
    هنر عمومی
    هنر تعاملی
    تبلیغات خدمات‏ عمومی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2018-08-23
    1397-06-01
    ناشر
    دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    دانشکده هنر، مؤسسه آموزش‏عالی امین، فولادشهر
    دانشیار گروه پژوهش هنر، دانشکده هنر دانشگاه الزهرا

    شاپا
    2008-0468
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/gmj.2018.68236
    https://gmj.ut.ac.ir/article_68236.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/366654

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب