استفاده از شبکه های اجتماعی برای کسب و کار در ایران: چالشها و فرصتها
(ندگان)پدیدآور
ملکی مین باش, مرتضیشهریاری, مهرینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این مقاله پژوهشی همانا شناسایی فرصتها و چالشهای استفاده از شبکههای اجتماعی در ایران است. روش پژوهش، روش ترکیبی است و جهت گردآوری دادهها ابتدا از طریق مصاحبه عمیق با خبرگان بازاریابی که به روش هدفمند انتخاب کردیم فرصتها و چالشها را شناسایی کردیم، سپس جهت ارزیابی عوامل شناسایی شده، از طریق نمونهگیری گلوله برفی، نمونهای از بین فعالان کسب وکار در رسانههای اجتماعی انتخاب و پرسشنامهای را در میان آنها توزیع کردیم. نتایج حاصل از مصاحبهها را با استفاده از نرمافزار مکسکیودی ای [i]12 کدگذاری و تحلیل و دادههای پرسشنامه را نیز با استفاده از نرمافزار اسپیاساس[ii] تحلیل و درنهایت در دو بخش فرصتها و چالشها دستهبندی کردیم. فرصتها شامل تعامل و ایجاد ارتباط دوطرفه با مشتری، گستردگی شبکههای اجتماعی، بازاریابی دهانبهدهان، بازاریابی پارتیزانی، برندینگ، عوامل اقتصادی، اجتماعی- فرهنگی و عوامل مرتبط با فنآوری و چالشها نیز شامل عوامل سیاسی، کنترلناپذیری پیامها و محدودیت مخاطبین میباشد. [i]. MAXQDA [ii]. SPSS
کلید واژگان
شبکه های اجتماعیفرصتها
چالشها
کسب و کار
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2018-02-201396-12-01
ناشر
دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
استادیار دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمناندانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان




