دوره 2, شماره 1

 

ارسال های اخیر

  • تحصیلات، رسانه‏ ها و آگاهی‏ ها 

    دهقان, علیرضا؛ نایبی, هوشنگ؛ معیدفر, سعید (دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2007-03-21)
    این مقاله در پی پاسخ به این پرسش است که آیا استفاده از رسانه ‏های جمعی به ویژه تلویزیون که رسانه ‏ای بسیار پر پوشش و سهل ‏الوصول است می‏ تواند شکاف آگاهی در میان گروه‏ های دارای پایگاه اجتماعی اقتصادی متفاوت را کاهش دهد؟ ...

  • نظریه اقتصاد سیاسی و پژوهش های ارتباطاتی 

    مسکو, وینسنت؛ لوین, دیوید (دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2007-03-21)
    این مقاله با ارائه تعریفی از رویکرد اقتصاد سیاسی کار خود را شروع کرده و پس از معرفی ویژگی های بنیادی آن به توصیف مکاتب فکری اصلی این رویکرد می پردازد. در ادامه، این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد که محققان ارتباطات در اخذ ...

  • دنیای مجازی: بازار اطلاعاتی دموکراتیک توانا ساز یا سراب محدود کننده؟ 

    حکیمی, رویا؛ ظهوری, علیرضا (دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2007-03-21)
    این مقاله با استناد به نظریه ژاک الول در مبحث شیدایی انسان به تکنولوژی مدرن، به طور مختصر فوایدی چند در مورد خصلت دموکراتیک دنیای مجازی را بررسی کرده، سپس محدودیت ها و دل نگرانی های مربوط به آیندهء دنیای مجازی را موشکافی ...