| dc.contributor.author | رسولی, غلامرضا | fa_IR | 
| dc.contributor.author | یاریمقدم, ابوتراب | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T09:40:57Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T09:40:57Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T09:40:57Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T09:40:57Z |  | 
| dc.date.issued | 2018-10-23 | en_US | 
| dc.date.issued | 1397-08-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2018-06-01 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1397-03-11 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | رسولی, غلامرضا, یاریمقدم, ابوتراب. (1397). بررسی میزان و نقش عابران پیاده و موتورسیکلت سواران در تلفات ناشی از تصادفات(مطالعهی موردی: استان گلستان در سال 1396). فصلنامه علمی دانش انتظامی گلستان, 9(35), 69-98. | fa_IR | 
| dc.identifier.uri | http://golestan.jrl.police.ir/article_20226.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/366573 |  | 
| dc.description.abstract | تصادفات یکی از بزرگترین مشکلات سلامتی عمومی در جهان است. این مشکل از این هم شدیدتر است؛ زیرا قربانیان بیشتر جوان هستند و قبل از تصادف دارای سلامتی کامل بودهاند. این مسأله در کشور ایران با روند صعودی تعداد کشتهشدگان و افزایش تعداد کاربران از راههای کشور و همچنین افزایش تعداد سفرها مهمتر شده است.
   در این تحقیق بررسی میزان و نقش عابران پیاده و موتورسیکلت سواران در تلفات ناشی از تصادفات در سال 1396 مورد بررسی قرار گرفته است و اطلاعات مورد نیاز در این تحقیق از طریق جستجوی کتابخانهای، مصاحبه و بررسی نظریهها، دیدگاههای صاحب نظران، فرماندهان و مسئولان انتظامی و نیز بر اساس نظر کارشناسان غیرنظامی گردآوری شده است.
   یافتههای تحقیق نشان دادند که سهم مجروحان راکبین دوچرخه 1 درصد، راکبین موتورسیکلت 43 درصد، سرنشینان موتورسیکلت 12 درصد و مجروحان عابر پیاده 30 درصد، رانندگان خودرو 5 درصد و سرنشینان خودرو 9 درصد میباشد. بر این اساس بیشترین سهم  متوفیان را راکبین موتورسیکلت با 42 درصد و عابران پیاده را با 39 درصد به خود اختصاص دادهاند. پلیس راهنمایی و رانندگی یک دستگاه عمومی حاکمیتی است که خدمات متعدد و متنوعی را به شهروندان در حوزهی حمل و نقل ارائه میدهد.
   با توجه به موارد پیش گفته پژوهشگران را بر آن داشت که برای جستجو و کند و کاو در مورد علل عوامل تأثیرگذار بر تصادفات راکبین موتورسیکلت و عابران پیاده به ارائه گزارش و تجزیه و تحلیل بپردازد. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 268 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | فرماندهی انتظامی استان گلستان - دفتر تحقیقات کاربردی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | فصلنامه علمی دانش انتظامی گلستان | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Golestan police science quarterly Journal | en_US | 
| dc.subject | تصادفات | fa_IR | 
| dc.subject | عابران پیاده | fa_IR | 
| dc.subject | موتورسیکلت سواران | fa_IR | 
| dc.subject | پلیس راهنمایی و رانندگی | fa_IR | 
| dc.title | بررسی میزان و نقش عابران پیاده و موتورسیکلت سواران در تلفات ناشی از تصادفات(مطالعهی موردی: استان گلستان در سال 1396) | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد علوم اجتماعی گرایش 
جمعیتشناسی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | - کارشناسی ارشد علوم اجتماعی گرایش جمعیتشناسی | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 9 |  | 
| dc.citation.issue | 35 |  | 
| dc.citation.spage | 69 |  | 
| dc.citation.epage | 98 |  |