نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorآقاگل‌زاده, غلامحسینfa_IR
dc.contributor.authorجاویدان, علی‌اکبرfa_IR
dc.contributor.authorزمانی, عزت‌اللهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T09:40:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T09:40:55Z
dc.date.available1399-07-09T09:40:55Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T09:40:55Z
dc.date.issued2019-02-20en_US
dc.date.issued1397-12-01fa_IR
dc.date.submitted2018-10-29en_US
dc.date.submitted1397-08-07fa_IR
dc.identifier.citationآقاگل‌زاده, غلامحسین, جاویدان, علی‌اکبر, زمانی, عزت‌الله. (1397). ارزیابی کیفیت خدمات انتظامی پلیس در کلانتری‌های شهرستان گرگان. فصلنامه علمی دانش انتظامی گلستان, 9(36), 9-54.fa_IR
dc.identifier.urihttp://golestan.jrl.police.ir/article_20209.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/366563
dc.description.abstractدر عرصه مدیریت Tqm به ­عنوان تکنیکی مناسب برای بهبود مستمر کیفیت و اساس    مدل­های مختلف کیفیت در سازمان­های عمومی و خصوصی محسوب می­شود. این پژوهش به منظورارزیابی کیفیت خدمات انتظامی پلیس در کلانتری­های شهرستان گرگان انجام گرفته است. روش انجام این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت پیمایشی است. جامعه­ی آماری در این تحقیق 1540 نفر ارباب رجوع کلانتری­های پنجگانه­ی فرماندهی انتظامی شهرستان گرگان می­باشد. حجم نمونه با شیوه­ی تجربی170 نفر(11% جامعه­ی آماری) تعیین شد. روش نمونه­گیری تصادفی ساده و ابزار جمع­آوری اطلاعات پرسشنامه می­باشد. روایی صوری و محتوایی ابزار به تأیید متخصصان رسید و پایایی آن با استفاده از آزمون ضریب آلفای کرونباخ 967/0 حاصل شد. برای تجزیه و تحلیل داده­ها با نرم­افزار آماری spss18  سه روش­: آمار توصیفی، آمار استنباطی(k-s برای بررسی نرمال بودن داده­ها و آزمون t زوجی همبسته) و فرمول سروکوال جهت آزمون فرضیه­ها استفاده شده است. نتایج حاصل حاکی از آن است که در تمام ابعاد کیفیت خدمات انتظامی بین ادراکات و انتظارات شهروندان از خدمات انتظامی فرماندهی انتظامی شهرستان گرگان تفاوت معناداری وجود دارد و بین وضع موجود و مطلوب نظر ارباب رجوع در باب خدمات انتظامی شکاف منفی وجود دارد. این بدان معناست که فرماندهی انتظامی شهرستان گرگان در کل کیفیت خدمات انتظامی نتوانسته است انتظارات ارباب رجوع  را در ابعاد کیفیت خدمات انتظامی برآورده نماید؛ البته در زیر مؤلفه­های ابعاد کیفیت خدمات در برخی شاخص­های خدمات انتظامی، کلانتری­های  پنجگانه­ی فرماندهی انتظامی گرگان، برابر و یا بیش از انتظارات ارباب رجوع عمل نمودند.fa_IR
dc.format.extent895
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherفرماندهی انتظامی استان گلستان - دفتر تحقیقات کاربردیfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی دانش انتظامی گلستانfa_IR
dc.relation.ispartofGolestan police science quarterly Journalen_US
dc.subjectمدیریت کیفیت خدماتfa_IR
dc.subjectعوامل‌فیزیکیfa_IR
dc.subjectقابلیت اطمینانfa_IR
dc.subjectپاسخ‌گوییfa_IR
dc.subjectهمدلیfa_IR
dc.titleارزیابی کیفیت خدمات انتظامی پلیس در کلانتری‌های شهرستان گرگانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.department- استادیار و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم انتظامی امینfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت و فرماندهی انتظامیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد روانشناسیfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue36
dc.citation.spage9
dc.citation.epage54


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد