نقش مدیریت استراتژیک در بسترسازی و ارتقای کارکرد تفرجگاه ها در سطح ملی
(ندگان)پدیدآور
دَونلو, علینوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
یکی از پردرآمدترین صنایع جهان صنعت توریسم است که سالانه بالغ بر 900 میلیارد دلار درآمد حاصل از این صنعت در جهان می باشد و کشور ایران جزء 10 کشور اول دارای جاذبه های گردشگری است. طبیعت گردی نیز یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری بوده که استان گلستان با ویژگی های خاص خود در این زمینه منحصر به فرد است. این استان توانایی بالقوه ای در ایجاد یک منبع درآمدی پایدار در جهت رشد و شکوفایی اقتصادی دارد. ما بر آنیم تا با استفاده از نظریه های مدیریت استراتژیک و با استفاده از ماتریس سوات(SWOT) در شناسایی نقاط ضعف، قوت، فرصت ها و تهدیدهای پیش رو، چشم انداز روشنی به منظور استفاده ی بهینه از این نعمت خدادادی تهیه نموده و ضمن این که حفظ این موهبت الهی را برای نسل های آینده از خطرات طبیعی مصنوعی بر عهده بگیریم، با استفاده از تئوری های مدیریت، امکانات لازم برای بسترسازی و گسترش این صنعت و کارکردهای مناسب و جدید در استفاده از تفرجگاه ها را شناسایی نموده و با سرمایه گذاری مناسب و مدیریت مناسب آن موجبات تحول اقتصادی منطقه را فراهم آوریم.
کلید واژگان
مدیریت استراتژیکتفرجگاه
بسترسازی
ارتقای کارکرد
ماتریس سوات
شماره نشریه
1211تاریخ نشر
2012-09-221391-07-01




