تعیین سهم نسبی وفاداری به برند از تداعی برند در بین هواداران لیگ برتر فوتبال ایران
(ندگان)پدیدآور
سلطان حسینی, محمدنصر اصفهانی, داودجوانی, وجیههسلیمی, مهدینوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از تحقیق حاضر، تعیین سهم نسبی وفاداری به برند از تداعی برند در بین هواداران لیگ برتر فوتبال ایران بود. تحقیق حاضر توصیفی - پیمایشی و از نوع تحقیقات کاربردی بود. جامعه آماری تحقیق را هواداران لیگ برتر فوتبال ایران تشکیل میدادند. حجم نمونه با استفاده از فرمول آماری تخمین زده شد و تعداد 797 نفر بهدست آمد. ابزار اندازهگیری پرسشنامه تداعی برند تیم ساختهشده توسط گلادن و فانک بود که اعتبار و روایی آن برای این تحقیق مورد آزمون قرار گرفت (ضریب آلفای کرونباخ 89/0). این پرسشنامه شامل 5 بخش با 61 سؤال بود. برای تحلیل دادههای حاصل از نرمفزار SPSS نسخه 15 استفاده شد و با استفاده از آزمونهای آماری از جمله همبستگی پیرسون، رگرسیون خطی و رگرسیون چندگانه نتایج بهدست آمد. یافتههای تحقیق نشان داد که بین سه عامل؛ داراییها، منافع و نگرشهای تداعی برند با میزان وفاداری به برند همبستگی وجود دارد (01/0=P). همچنین براساس نتایج آزمون رگرسیون چندگانه عوامل منافع و نگرشهای تداعی برند پیشگوییکننده خوبی از میزان وفاداری به برند بودند.
کلید واژگان
تداعی برنددارایی های تداعی
منافع تداعی
نگرش های تداعی.
وفاداری به برند
شماره نشریه
9تاریخ نشر
2011-06-221390-04-01
ناشر
دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانسازمان پدید آورنده
استادیار دانشگاه اصفهاندانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان
دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان
دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان
شاپا
2008-93412676-427X
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
شناسایی و اولویتبندی ابعاد تداعی برند در لیگهای ورزشی «مطالعۀ موردی لیگ برتر فوتبال»
صادقی بروجردی, سعید؛ یوسفی, بهرام؛ آقایی, رقیه (انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران, 2016-01-01)هدف از پژوهش حاضر شناسایی و اولویتبندی ابعاد تداعی برند در لیگ برتر فوتبال است. از نظر روششناسی، روش پژوهش آمیخته (کیفی-کمی) است. جامعۀ مورد مطالعه متخصصان مدیریت ورزشی بودند که از طریق نمونهگیری هدفمند و روش نمونهگیری ...
-
بررسی رابطه روانپریشیگرایی، استقلال-وابستگی میدانی و خلاقیت دانشجویان دانشگاه اصفهان
کجباف, محمدباقر؛ خلیلی, مجتبی (سیدعلی نقی خرازی, 2003-10-01)هدف: هدف از این تحقیق، بررسی رابطه بین روانپریشیگرایی، استقلال – وابستگی میدانی و تداعی لغات (خلاقیت) بود. روش: بدین منظور، از میان دانشجویان دانشگاه اصفهان، ۵۰ پسر و ۶۰ دختر در دو مرحله با روش خوشهای و تصادفی ساده ...
-
مقایسه تداعی های آشکار و ناآشکار بنیانهای اخلاقی در دانش آموزان دارای رفتار قلدری: کاربرد آزمون تداعی ناآشکار (IAT)
سادات رسول, سهیلا؛ علیزاده فرد, سوسن (دانشگاه پیام نورPayame Noor University, 2021-02-19)چکیده هدف این پژوهش، مقایسه تداعیهای آشکار و ناآشکار مربوط به بنیانهای اخلاقی در دانش آموزان دارای رفتار قلدری بود. روش پژوهش از نوع توصیفی و جامعه آماری شامل دانشآموزان پسر دوره اول و دوم دبیرستان شهر تهران بود که تعداد ...




