• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه مدیریت ورزشی
    • دوره 3, شماره 9
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه مدیریت ورزشی
    • دوره 3, شماره 9
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تعیین سهم نسبی وفاداری به برند از تداعی برند در بین هواداران لیگ برتر فوتبال ایران

    (ندگان)پدیدآور
    سلطان حسینی, محمدنصر اصفهانی, داودجوانی, وجیههسلیمی, مهدی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    313.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از تحقیق حاضر، تعیین سهم نسبی وفاداری به برند از تداعی برند در بین هواداران لیگ برتر فوتبال ایران بود. تحقیق حاضر توصیفی - پیمایشی و از نوع تحقیقات کاربردی بود. جامعه آماری تحقیق را هواداران لیگ برتر فوتبال ایران تشکیل می‌دادند. حجم نمونه با استفاده از فرمول آماری تخمین زده شد و تعداد 797 نفر به‌دست آمد. ابزار اندازه‌گیری پرسشنامه تداعی برند تیم ساخته‌شده توسط گلادن و فانک بود که اعتبار و روایی آن برای این تحقیق مورد آزمون قرار گرفت (ضریب آلفای کرونباخ 89/0). این پرسشنامه شامل 5 بخش با 61 سؤال بود. برای تحلیل داده‌های حاصل از نرم‌فزار SPSS نسخه 15 استفاده شد و با استفاده از آزمون‌های آماری از جمله همبستگی پیرسون، رگرسیون خطی و رگرسیون چندگانه نتایج به‌دست آمد. یافته‌های تحقیق نشان داد که بین سه عامل؛ دارایی‌ها، منافع و نگرش‌های تداعی برند با میزان وفاداری به برند همبستگی وجود دارد (01/0=P). همچنین براساس نتایج آزمون رگرسیون چندگانه عوامل منافع و نگرش‌های تداعی برند پیشگویی‌کننده خوبی از میزان وفاداری به برند بودند.
    کلید واژگان
    تداعی برند
    دارایی های تداعی
    منافع تداعی
    نگرش های تداعی.
    وفاداری به برند

    شماره نشریه
    9
    تاریخ نشر
    2011-06-22
    1390-04-01
    ناشر
    دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران
    سازمان پدید آورنده
    استادیار دانشگاه اصفهان
    دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان
    دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان
    دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان

    شاپا
    2008-9341
    2676-427X
    URI
    https://jsm.ut.ac.ir/article_23786.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/363372

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • شناسایی و اولویت‌بندی ابعاد تداعی برند در لیگ‌های ورزشی «مطالعۀ موردی لیگ برتر فوتبال» 

      صادقی بروجردی, سعید؛ یوسفی, بهرام؛ آقایی, رقیه (انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران, 2016-01-01)
      هدف از پژوهش حاضر شناسایی و اولویت‌بندی ابعاد تداعی برند در لیگ برتر فوتبال است. از نظر روش‌شناسی، روش پژوهش آمیخته (کیفی-کمی) است. جامعۀ مورد مطالعه متخصصان مدیریت ورزشی بودند که از طریق نمونه‌گیری هدفمند و روش نمونه‌گیری ...

    • بررسی رابطه روان‌پریشی‌گرایی، استقلال-وابستگی میدانی و خلاقیت دانشجویان دانشگاه اصفهان 

      کجباف, محمدباقر؛ خلیلی, مجتبی (سیدعلی نقی خرازی, 2003-10-01)
      هدف: هدف از این تحقیق، بررسی رابطه بین روان‌پریشی‌گرایی، استقلال – وابستگی میدانی و تداعی لغات (خلاقیت) بود. روش: بدین منظور، از میان دانشجویان دانشگاه اصفهان، ۵۰ پسر و ۶۰ دختر در دو مرحله با روش خوشه‌ای و تصادفی ساده ...

    • مقایسه تداعی های آشکار و ناآشکار بنیان‏های اخلاقی در دانش آموزان دارای رفتار قلدری: کاربرد آزمون تداعی ناآشکار (IAT) 

      سادات رسول, سهیلا؛ علیزاده فرد, سوسن (دانشگاه پیام نورPayame Noor University, 2021-02-19)
      چکیده هدف این پژوهش، مقایسه تداعی‏های آشکار و ناآشکار مربوط به بنیان‏های اخلاقی در دانش آموزان دارای رفتار قلدری بود. روش پژوهش از نوع توصیفی و جامعه آماری شامل دانش‏آموزان پسر دوره اول و دوم دبیرستان شهر تهران بود که تعداد ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب