• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه مدیریت ورزشی
    • دوره 9, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه مدیریت ورزشی
    • دوره 9, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رتبه‌بندی عوامل مؤثر بر رفتار مصرف‌کنندگان محصولات ورزشی با استفاده از AHP

    (ندگان)پدیدآور
    عبدالملکی, حسینمیرزازاده, زهراساداتعلی دوست قهفرخی, ابراهیم
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    195.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    یکی از جنبه‌های مشترک همة انسان‌ها، صرف‌نظر از میزان تحصیلات، سطح درآمد، محل سکونت و غیره، این است که همة آنها مصرف‌کننده‌اند. نکتۀ کلیدی موفقیت استراتژی بازاریابی، درک رفتار مصرف‌کننده است. بنابراین هدف از این تحقیق رتبه‌بندی عوامل مؤثر بر رفتار مصرف‌کنندۀ ورزشی بود. تحقیق حاضر توصیفی بود. گروه تحقیق متشکل از شانزده نفر از استادان مدیریت ورزشی بود. از روش فرایند تحلیل سلسله‌مراتبی به‌منظور شناسایی مؤلفه‌ها استفاده شد. ابزار جمع‌آوری داده‌ها مصاحبه و پرسشنامه بود. در مجموع عوامل به‌دست‌آمده به پنج دسته، عوامل مربوط به آمیختۀ بازاریابی، عوامل شخصی، عوامل روانی، عوامل اجتماعی و عوامل فرهنگی تقسیم شدند. نتایج فرایند تحلیل سلسله‌مراتبی نشان داد، آمیختۀ بازاریابی با وزن نسبی 323/0 مهم‌ترین عامل تأثیرگذار است و پس از آن به‌ترتیب عوامل روانی (245/0)، عوامل فردی (185/0)، عوامل اجتماعی (141/0) و عوامل فرهنگی (107/0) قرار دارند. همچنین با توجه به نرخ سازگاری به‌دست‌آمده (04/0)، اعتبار مناسب این اطلاعات تأیید شده است. چنانچه شرکت‌های تولیدکنندۀ محصولات ورزشی تلاش کنند که با ترکیبی بهینه و متناسب از عوامل به‌دست‌آمده در این تحقیق خواسته‌های مصرف‌کنندگان را تأمین کنند، قادر خواهند بود که مصرف‌کنندگان خود را به مشتریان وفادار تبدیل کنند.
    کلید واژگان
    بازاریابی
    رفتار مصرف‌کننده
    فرایند تحلیل سلسله‌مراتبی
    محصولات ورزشی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2017-11-22
    1396-09-01
    ناشر
    دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران
    سازمان پدید آورنده
    استادیار مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی
    استادیار، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران
    دانشیار، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران

    شاپا
    2008-9341
    2676-427X
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jsm.2017.64716
    https://jsm.ut.ac.ir/article_64716.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/363208

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب