نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعلی دوست قهفرخی, ابراهیمfa_IR
dc.contributor.authorاحمدی, علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T09:30:35Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T09:30:35Z
dc.date.available1399-07-09T09:30:35Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T09:30:35Z
dc.date.issued2012-10-22en_US
dc.date.issued1391-08-01fa_IR
dc.identifier.citationعلی دوست قهفرخی, ابراهیم, احمدی, علی. (1391). رابطة بین کیفیت خدمات و رضایتمندی تماشاگران در ورزشگاه های میزبان لیگ قهرمانان آسیا. نشریه مدیریت ورزشی, 4(14), 31-47. doi: 10.22059/jsm.2012.28903fa_IR
dc.identifier.issn2008-9341
dc.identifier.issn2676-427X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jsm.2012.28903
dc.identifier.urihttps://jsm.ut.ac.ir/article_28903.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/363055
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر، بررسی رابطة بین معیارهای کیفیت خدمات و رضایتمندی تماشاگران در ورزشگاه های میزبان لیگ قهرمانان آسیا در ایران بود. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بود. نمونة پژوهش 1443 نفر بودند که از میان تماشاگران حاضر در ورزشگاه های میزبان لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2009 (آزادی تهران، فولادشهر اصفهان و یادگار امام قم) به صورت هدفمند و در دسترس انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامة محقق ساختة کیفیت خدمات و رضایتمندی بود که پایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ 84/0 به دست آمد. بررسی فرضیه ها با استفاده از روش همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد که بین میزان دسترسی به خدمات، امنیت و طراحی و جذابیت فضای ورزشگاه با رضایتمندی تماشاگران رابطة معنی داری وجود دارد (001/0 P<). همچنین بین بهداشتی بودن و تمیزی فضای ورزشگاه و نحوة برخورد مدیریت و کارکنان اجرایی با رضایتمندی تماشاگران رابطة معنی داری مشاهده شد (001/0P<). در قلمرو صنعت ورزش، رضایتمندی تماشاگر مزایای زیادی را برای باشگاه ها و تیم ها به دنبال دارد. باشگاه های فوتبال مانند مؤسسات خدماتی، باید رضایت تماشاگران را به عنوان معیاری مهم برای سنجش کیفیت کار خود قلمداد کنند. بنابراین ضروری است، باشگاه ها و مدیران آنها نهایت تلاش خود را به منظور ارتقای هر چه بیشتر سطح کیفیت خدمات ارائه شده به هواداران به عنوان سرمایه های اصلی و مهم ترین منبع درآمد باشگاه به عمل آورند و با جلب رضایت آنها زمینة حفظ و تداوم حضور آنها در ورزشگاه ها را فراهم سازند.fa_IR
dc.format.extent141
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه مدیریت ورزشیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Sport Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jsm.2012.28903
dc.subjectرضایتمندی تماشاگرانfa_IR
dc.subjectکیفیت خدماتfa_IR
dc.subjectلیگ قهرمانان آسیا.fa_IR
dc.titleرابطة بین کیفیت خدمات و رضایتمندی تماشاگران در ورزشگاه های میزبان لیگ قهرمانان آسیاfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue14
dc.citation.spage31
dc.citation.epage47
nlai.contributor.orcid0000-0002-8909-7122


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد