شناسایی و اولویتبندی عوامل مدیریتی و کیفیتی موثر بر برندسازی رویدادهای ورزشی ایران
(ندگان)پدیدآور
سجادی, سیدنصرالهگودرزی, محمودفصیح مردانلو, نرگسنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این پژوهش تعیین و اولویتبندی عوامل مدیریت و برنامهریزی و کیفیتی موثر بر برندسازی رویدادهای ورزشی ایران بود. روش پژوهش ترکیبی و از نوع کمی−کیفی بود. در بخش کیفی، ابزار مصاحبه و در بخش کمی پرسشنامهی AHP برای جمعآوری دادهها مورد استفاده قرارگرفت. جامعهی تحقیق، نخبگان وخبرگان درزمینهی مدیریت ورزشی، رویدادهای ورزشی و بازاریابی ورزشی بودند که با استفاده از دو روش نمونهگیری نظری و گلولهبرفی تعداد 11 نفر انتخاب شدند. نتایج نشان داد، مؤلفههای موثر عامل مدیریت و برنامهریزی به ترتیب اهمیت شامل: طراحی مسترپلن ، منابع، و ارتباطات و شبکهسازی مدیر رویداد، و مؤلفههای موثر عامل کیفیت رویداد نیز به ترتیب اهمیت شامل: مطبوعیت ادراکشده، فناوری اطلاعات و ارتباطات ، ورود به مرحلهی صنعتیشدنورزش، و کیفیت خدمات ادراکنشده(ناملموس)، میشود. سازمانهای برگزارکننده و مدیران رویدادهای ورزشی میتوانند با بکارگیری مولفههای مدیریتی و کیفیتی موثر در برندسازی از مزایای برند رویداد، مانند افزایش علاقهمندی حامیان مالی و رسانهها، پیشفروش بلیتهای رویداد و بسیاری دیگر بهرهمند شوند.
کلید واژگان
بازاریابی رویدادبرند
برندسازی رویداد
کیفیت رویداد
مدیریت رویداد
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2020-03-201399-01-01
ناشر
دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانسازمان پدید آورنده
استاد مدیریت ورزشی، دانشکدة تربیت بدنی دانشگاه تهران، تهران، ایراناستاد مدیریت ورزشی، دانشکدة تربیت بدنی دانشگاه تهران، تهران، ایران
دکتری تخصصی مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی دانشگاه تهران، تهران، ایران
شاپا
2008-93412676-427X




