نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحیاتی, داریوشfa_IR
dc.contributor.authorمؤیدی, معصومهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T09:22:54Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T09:22:54Z
dc.date.available1399-07-09T09:22:54Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T09:22:54Z
dc.date.issued2015-11-22en_US
dc.date.issued1394-09-01fa_IR
dc.date.submitted2014-10-12en_US
dc.date.submitted1393-07-20fa_IR
dc.identifier.citationحیاتی, داریوش, مؤیدی, معصومه. (1394). ارزیابی اثربخشی برنامه‌های تلویزیونی کشاورزی از دیدگاه مخاطبان: مورد مطالعه استان فارس. علوم ترویج و آموزش کشاورزی, 11(2), 165-181.fa_IR
dc.identifier.urihttp://www.iaeej.ir/article_13959.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/360481
dc.description.abstract<em>این پژوهش با هدف بررسی اثر‏بخشی برنامه‌های تلویزیونی کشاورزی از دیدگاه بهره‌برداران بخش کشاورزی استان فارس و تعیین سازه‌های مؤثر بر آن به اجرا در آمده است. پژوهش انجام‌گرفته، یک تحقیق کاربردی است که با روش پیمایشی اجرا گردیده است. جامعه آماری پژوهش ۲۸۰ هزار نفر بهره‌بردار کشاورزی استان فارس بوده‌اند که با استفاده از روش نمونه‌گیری طبقه‌بندی تصادفی، تعداد 397 بهره‌بردار به‌عنوان نمونه، تعیین و موردمطالعه قرار گرفتند. ابزار سنجش، پرسشنامه بوده و روایی آن توسط پانل متخصصان، تأیید شد. برای تعیین پایایی پرسشنامه، مطالعه راهنما انجام گرفت و میزان ضرایب آلفای کرونباخ حاصل بین 0/60 تا 0/95 به دست آمد. در بررسی اثرات برنامه‌های تلویزیونی کشاورزی از مدل پرسی استفاده شد. نتایج نشان داد که درصد کمی از بهره‌برداران جزء مخاطبان این برنامه‌ها بودند. از دیدگاه مخاطبان، اثرات برنامه‌های تلویزیونی کشاورزی از نظر اثرات مستقیم، شرطی و کلی، در حد متوسط و از نظر اثرات انباشتی و شناختی، زیر متوسط بوده است. متغیرهای رضامندی از شبکه تلویزیونی استانی، اهداف فرد در توجه به برنامه و اعتماد به رسانه استانی بیشترین توانایی را در پیش‌بینی اثربخشی این برنامه‌ها داشته‌اند. در بررسی منابع کسب اطلاعات کشاورزی مخاطبان، مشخص شد که تلویزیون در جایگاه چهارم قرار دارد. در پایان به‌منظور ارتقاء اثربخشی این‌گونه برنامه‏ ها و همچنین جذب مخاطبان بیشتر، توصیه‌های کاربردی ارائه گردیده است.</em>fa_IR
dc.format.extent758
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن ترویج و آموزش کشاورزی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofعلوم ترویج و آموزش کشاورزیfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Agricultural Extension and Education Journalen_US
dc.subjectکشاورزیfa_IR
dc.subjectاثربخشیfa_IR
dc.subjectبرنامه‌های تلویزیونیfa_IR
dc.subjectفارسfa_IR
dc.titleارزیابی اثربخشی برنامه‌های تلویزیونی کشاورزی از دیدگاه مخاطبان: مورد مطالعه استان فارسfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار بخش ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه شیرازfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد ترویج و آموزش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارسfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue2
dc.citation.spage165
dc.citation.epage181


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد