نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفدائی نژاد, محمد اسماعیلfa_IR
dc.contributor.authorسخائی, فائزهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T09:10:46Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T09:10:46Z
dc.date.available1399-07-09T09:10:46Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T09:10:46Z
dc.date.issued2019-09-23en_US
dc.date.issued1398-07-01fa_IR
dc.date.submitted2019-12-15en_US
dc.date.submitted1398-09-24fa_IR
dc.identifier.citationفدائی نژاد, محمد اسماعیل, سخائی, فائزه. (1398). بررسی ارتباط بین رقابت در بازار محصول با ارزش مانده نقد با تاکید بر نقش حاکمیت شرکتی. مطالعات حسابداری و حسابرسی, 8(31), 41-58. doi: 10.22034/iaas.2019.99056fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22034/iaas.2019.99056
dc.identifier.urihttp://www.iaaaas.com/article_99056.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/356471
dc.description.abstractهدف اساسی تحقیق حاضر، بررسی ارتباط بین رقابت در بازار محصول با ارزش مانده نقد  با تاکید بر نقش حاکمیت شرکتی می باشد. در این تحقیق، مطابق با هدف مذکور، 3 فرضیه مطرح شد که و مورد تجزیه و تحقیق آماری قرار گرفتند. نمونه آماری تحقیق 17 شرکت فعال در صنعت خودروسازی پذیرفته شده در بازار اوراق بهادار تهران می باشند که داده های آنها برای یک دوره 5 ساله مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت. فرضیات تحقیق از طریق مدل های رگرسیونی چندگانه بررسی شدند که مطابق با یافته ها، رقابت در بازار محصول، نقشی در نحوه واکنش بازار سرمایه به تغییرات مانده نقد نداشته است. این در حالی است که دخالت سهامداران عمده باعث شده است که رقابت در بازار محصول، واکنش بازار سرمایه به تغییرات مانده نقد را تحریک نماید. این یافته در خصوص سهامداران نهادی نیز مصداق دارد و به طور بالقوه منعکس کننده نقش نظارتی این قبیل سهامداران می باشد.fa_IR
dc.format.extent301
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن حسابداری ایران مدیر مسئول و سردبیر: دکتر علی ثقفی مدیریت مجله و دبیرکل انجمن: ناصر پرتوی همکار اجرایی: مریم اصغرزاده بدرfa_IR
dc.publisherLicense Holder: Iranian Accounting Association Director & Editor-in-chief: Ali Saghafi(Ph.D) Director & Secretary General: Naser Partovi Editorial Assistant: Maryam Asgharzadeh Badren_US
dc.relation.ispartofمطالعات حسابداری و حسابرسیfa_IR
dc.relation.ispartofAccounting and Auditing Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22034/iaas.2019.99056
dc.subjectمانده وجه نقدfa_IR
dc.subjectارزش مانده نقدfa_IR
dc.subjectتمرکز مالکیتfa_IR
dc.subjectمالکیت نهادیfa_IR
dc.subjectرقابت در بازار محصولfa_IR
dc.titleبررسی ارتباط بین رقابت در بازار محصول با ارزش مانده نقد با تاکید بر نقش حاکمیت شرکتیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار حسابداری، دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد حسابداری، موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی پرندکfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue31
dc.citation.spage41
dc.citation.epage58


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد