نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorابراهیمی میمند, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorستایش, محمد حسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T09:10:18Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T09:10:18Z
dc.date.available1399-07-09T09:10:18Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T09:10:18Z
dc.date.issued2015-06-22en_US
dc.date.issued1394-04-01fa_IR
dc.date.submitted2020-02-18en_US
dc.date.submitted1398-11-29fa_IR
dc.identifier.citationابراهیمی میمند, مهدی, ستایش, محمد حسین. (1394). مدل ارزش گذاری مازاد تمیز و اهمیت اقلام مازاد کثیف. مطالعات حسابداری و حسابرسی, 4(14), 16-31. doi: 10.22034/iaas.2014.103460fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22034/iaas.2014.103460
dc.identifier.urihttp://www.iaaaas.com/article_103460.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/356314
dc.description.abstractارزش گذاری شرکت ها مبحثی مهم در حوزه مالی و سرمایه گذاری است. یکی از اهداف ارائه اطلاعات حسابداری، فراهم نمودن اطلاعات برای تصمیمات سرمایه گذاری و گزینش گزینه های سرمایه گذاری است. چرا که بین ارزش شرکت و اطلاعات حسابداری ارتباط وجود دارد و سود تعهدی حسابداری سعی در تبیین جریان ‎های نقدی هر سهم دارد که به صورت به هنگام ارائه می شود. مدل <strong>مازاد تمیز</strong> ارزش دفتری دارایی های شرکت را با ارزش ذاتی شرکت مرتبط می کند. این مدل بیان می دارد که ارزش شرکت برابر ارزش دفتری سهام شرکت به علاوه ارزش فعلی سودهای غیرعادی آتی است. در این مدل فرض می شود سودها از مجرای صورت سود و زیان به ترازنامه منتقل می شوند؛ ولی در واقع برای جلوگیری از نوسان شدید سود، برخی اقلام مستقیماً به حقوق صاحبان سهام در ترازنامه منتقل می شوند که به آن ها اصطلاحاً <strong>مازاد کثیف</strong> گفته می شود. به این ترتیب لزوم در نظر گرفتن این موارد نیز در مدل های ارزش گذاری قابل بحث است. این نوشته به تشریح مدل مازاد تمیز و مدل مازاد کثیف می پردازد.fa_IR
dc.format.extent597
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن حسابداری ایران مدیر مسئول و سردبیر: دکتر علی ثقفی مدیریت مجله و دبیرکل انجمن: ناصر پرتوی همکار اجرایی: مریم اصغرزاده بدرfa_IR
dc.publisherLicense Holder: Iranian Accounting Association Director & Editor-in-chief: Ali Saghafi(Ph.D) Director & Secretary General: Naser Partovi Editorial Assistant: Maryam Asgharzadeh Badren_US
dc.relation.ispartofمطالعات حسابداری و حسابرسیfa_IR
dc.relation.ispartofAccounting and Auditing Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22034/iaas.2014.103460
dc.subjectمدل ارزش گذاریfa_IR
dc.subjectمازاد تمیزfa_IR
dc.subjectمازاد کثیفfa_IR
dc.titleمدل ارزش گذاری مازاد تمیز و اهمیت اقلام مازاد کثیفfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری حسابداری دانشگاه شیرازfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار حسابداری دانشگاه شیرازfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue14
dc.citation.spage16
dc.citation.epage31


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد