مقایسه هوش فرهنگی، احساس تنهایی، فرسودگی تحصیلی و سلامت روان در دانشجویان دختر کارشناسی ارشد بومی و غیربومی
(ندگان)پدیدآور
حیدری, سکینهمکتبی, غلامحسیننوع مدرک
Textمقاله اصلی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر با هدف مقایسهی هوش فرهنگی، احساس تنهایی، فرسودگی تحصیلی و سلامت روان در دانشجویان دختر کارشناسی ارشد  بومی و غیر بومی انجام شده است. نمونه مورد بررسی 100 نفر دانشجوی دختر کارشناسی  ارشد بومی و غیر بومی (50 نفر بومی و  50نفر غیر بومی) بود که به صورت تصادفی چندمرحله ای انتخاب شدند. روش پژوهش، از نوع علی-مقایسه ای می باشد و در تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های آمار توصیفی و استنباطی و تحلیل وواریانس ( MANOVA) استفاده شده است. یافتهها نشان دادند که  هوش فرهنگی، احساس تنهایی، فرسودگی تحصیلی دانشجویان دختر کارشناسی ارشد غیر بومی بیشتر از دانشجویان دختر بومی و سلامت روان دانشجویان دختر بومی بهتر از دانشجویان دختر غیر بومی است. به طور کلی، بین دانشجویان دختر کارشناسی بومی و غیر بومی از لحاظ هوش فرهنگی، احساس تنهایی، فرسودگی تحصیلی و سلامت روان تفاوت معنی داری وجود دارد.
کلید واژگان
هوش فرهنگیاحساس تنهایی
فرسودگی تحصیلی
سلامت روان
دانشجوی بومی
پزشکی و بهداشت
دین، مذهب و فقه
روان شناسی
شماره نشریه
9تاریخ نشر
2011-11-221390-09-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهوازIslamic Azad University Ahvaz Branch
سازمان پدید آورنده
دانشگاه پیام نور گتوند، گروه روانشناسی تربیتی، گتوند، ایراندانشگاه شهید چمران اهواز، گروه روانشناسی ، اهواز ،ایران
شاپا
2008-84262676-6973




