• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی زن و فرهنگ
    • دوره 9, شماره 33
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی زن و فرهنگ
    • دوره 9, شماره 33
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقش ابعاد حمایت اجتماعی در پیش بینی اشتیاق شغلی معلمان زن مدارس استثنایی دوره ابتدایی شهر اهواز

    (ندگان)پدیدآور
    قدم پور, عزت الهمنصوری, لیلابکدلی نصرآباد, حدیث
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    3.564 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله اصلی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر بررسی نقش ابعاد حمایت اجتماعی در پیش­بینی اشتیاق شغلی معلمان زن مدارس استثنایی دوره ابتدایی شهر اهواز بود. نمونه پژوهش شامل 132 نفر از جامعه مذکور بود که به روش نمونه­ گیری تصادفی طبقه­ای انتخاب شدند. روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی بود. به منظور جمع­ آوری داده­ها از پرسشنامه ­های حمایت اجتماعی فلیپس (1986) و اشتیاق شغلی سالانوا و شوفلی (2001) استفاده گردید. داده ­ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که بین حمایت اجتماعی  و مؤلفه­ های آن یعنی دوستان  و خانواده با اشتیاق شغلی رابطه مثبت و معنی­دار وجود دارد و بین  مؤلفه سایرین و اشتیاق شغلی رابطه معنی­ داری وجود ندارد. نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه نیز بیانگر آن بود که از بین ابعاد حمایت اجتماعی تنها مؤلفه خانواده قادر به پیش­بینی اشتیاق شغلی به صورت معنی ­دار بود. بنابراین بر اساس یافته ­ها می ­توان بیان کرد که حمایت اجتماعی نقش بسزایی در افزایش اشتیاق شغلی معلمان مدارس استثنایی دارد.
    کلید واژگان
    حمایت اجتماعی
    اشتیاق شغلی
    معلمان زن مدارس استثنایی
    روان شناسی

    شماره نشریه
    33
    تاریخ نشر
    2017-11-22
    1396-09-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز
    Islamic Azad University Ahvaz Branch
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه لرستان، گروه روان شناسی، خرم اباد، ایران.
    دانشگاه لرستان، گروه روان شناسی تربیتی، خرم اباد، ایران.
    دانشگاه لرستان، گروه روان شناسی عمومی، خرم اباد، ایران.

    شاپا
    2008-8426
    2676-6973
    URI
    http://jwc.iauahvaz.ac.ir/article_537113.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/354555

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب