اثربخشی حکایت درمانی بر انگیزش تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه
(ندگان)پدیدآور
عسگری, سیده نداملکیها, مرضیهنوع مدرک
Textمقاله اصلی
زبان مدرک
فارسیچکیده
حکایت درمانی یکی از درمانهای پست مدرن است که در سالهای اخیر در حوزه ی مشاوره ی تحصیلی به کار گرفته شده است. هدف پژوهش، بررسی اثربخشی حکایت درمانی بر افزایش انگیزش تحصیلی دانش آموزان دختر دبیرستانی شهر زرینشهر بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دبیرستانی شهر زرینشهر در سال 1394 بود. روش پژوهش، نیمه ـ آزمایشی و از طرح پیش آزمون ـ پس آزمون با گروه کنترل بود. نمونه شامل 32 دانش آموز دختر بودکه به صورت تصادفی در گروه آزمایش و کنترل گمارده شدند. انگیزش تحصیلی به عنوان متغیر وابسته توسط مقیاس انگیزش تحصیلی والرند(1989) بررسی شد.گروه آزمایش طی 11 جلسه 90 دقیقه ای به صورت گروهی، تحت حکایت درمانی قرار گرفتند. به منظور تجزیه وتحلیل داده ها، از نرم افزارSpss 21 استفاده شد. نتایج نشان میدهد که حکایت درمانی انگیزش تحصیلی را افزایش داده است (05/0>p). ازمیان خرده مقیاس های انگیزش تحصیلی، حکایت درمانی تنها بر افزایش انگیزش بیرونی موثر بوده است.
کلید واژگان
انگیزش تحصیلیحکایت درمانی
روان شناسی
شماره نشریه
30تاریخ نشر
2017-02-191395-12-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهوازIslamic Azad University Ahvaz Branch
سازمان پدید آورنده
دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر، گروه مشاوره، اصفهان، ایران.دانشگاه غیرانتفاعی المهدی اصفهان، گروه مشاوره، اصفهان، ایران.
شاپا
2008-84262676-6973




