بررسی اثربخشی آموزش تفکیک خویشتن بر رابطه با جنس مقابل در دانشجویان دختر
(ندگان)پدیدآور
امیری طلب, حسیناعتمادی, احمدنوع مدرک
Textمقاله اصلی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این پژوهش تعیین اثربخشی آموزش تفکیک خویشتن بر رابطه با جنس مقابل در بین دانشجویان دختر دانشگاه علامه طباطبایی بود. حجم نمونه 20 نفر بود که به صورت تصادفی ساده انتخاب و به دو گروه آزمایش و کنترل 10 نفره تقسیم شدند. به منظور کنترل متغیرهای مزاحم فاکتورهایی همچون مجرد بودن، دختر بودن و تجربه قبلی رابطه با جنس مقابل به عنوان ملاک های انتخاب نمونه در نظر گرفته شد. طرح پژوهش نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بود. ابزار اندازه گیری پرسشنامه کیفیت ارتباط با غیرهمجنس(1391) بود که ابتدا از هر دوگروه پیش آزمون گرفته شد و سپس گروه آزمایش به مدت 8 جلسه 90 دقیقه ای به صورت یک بار در هفته تحت آموزش قرار گرفتند و پس از مداخله از هر دو گروه پس آزمون گرفته شد. تحلیل داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس یک راهه صورت گرفت. نتایج نشان داد که آموزش تفکیک خویشتن بر رابطه با جنس مقابل تاثیر دارد.
کلید واژگان
تفکیک خویشتنرابطه با جنس مقابل
دختران دانشجو
روان شناسی
شماره نشریه
30تاریخ نشر
2017-02-191395-12-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهوازIslamic Azad University Ahvaz Branch
سازمان پدید آورنده
دانشگاه علامه طباطبایی تهران، گروه مشاوره، تهران، ایران.دانشگاه علامه طباطبایی تهران، گروه مشاوره، تهران، ایران.
شاپا
2008-84262676-6973




