رابطه انگیزش تحصیلی و انگیزه پیشرفت با محیط آموزشی دانشجویان دختر
(ندگان)پدیدآور
حیدرئی, عرضاعسگری, پرویزساعدی, سارامشاک, رویانوع مدرک
Textمقاله اصلی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه انگیزش تحصیلی و انگیزه پیشرفت با محیط آموزشی دانشجویان دانشکده سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز بود. نمونه این پژوهش شامل 135 نفر از دانشجویان بودند که به صورت تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند. طرح پژوهش از نوع همبستگی و ابزارهای پژوهش عبارت بودند از پرسشنامه انگیزش تحصیلی دانشجویان (AMS)، پرسشنامه انگیزه پیشرفت تحصیلی گیزلی (GAMS) و آزمون ارتباط با محیط دانشگاه (UCEQ). نتایج تحلیل داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون نشان داد که بین انگیزه پیشرفت تحصیلی با محیط آموزشی و بین انگیزش تحصیلی با محیط آموزشی رابطه مثبت معنی داری وجود دارد. همچنین تحلیل رگرسیون نشان داد که انگیزه پیشرفت تحصیلی بهترین پیش بینی کننده، ارتباط دانشجو با محیط آموزشی است.
کلید واژگان
انگیزش تحصیلیانگیزه پیشرفت
محیط آموزشی
روان شناسی
شماره نشریه
24تاریخ نشر
2015-08-231394-06-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهوازIslamic Azad University Ahvaz Branch
سازمان پدید آورنده
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز، گروه روان شناسی، اهواز، ایران.دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز، گروه روان شناسی، اهواز، ایران.
دانشگاه آزاد اسلامی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد اهواز، گروه روان شناسی، اهواز، ایران.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز، گروه روان شناسی، اهواز، ایران.
شاپا
2008-84262676-6973




