• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of Studies in Learning and Teaching English
    • Volume 1, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of Studies in Learning and Teaching English
    • Volume 1, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Language Teacher Assessment: Iranian Stakeholders’ Views

    (ندگان)پدیدآور
    Ayatollahi, Mohammad Ali
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    561.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Language teacher assessment, like many aspects of second language teacher education, is changing. To understand factors that are driving the change, such as work of teaching generally, language teaching in particular, and the role of teachers' knowledge in teaching, this study examined language teacher assessment schemes across the globe. The aim was to arrive at a set of shared beliefs, attitudes, and values that specify the minimum knowledge, skills, and values that are necessary for foreign language teachers. In this study after reviewing the literature the opinions of a number of stakeholders were sought through Delphi method. The results indicated that Iranian stakeholders mainly thought of language teacher competency as knowledge of language– knowing about language, its grammar, form, and uses, so in their view assessing language teachers was simply a matter of testing teachers' knowledge of language.
    کلید واژگان
    teacher assessment
    stakeholders’ views

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2012-06-01
    1391-03-12
    ناشر
    Islamic Azad University-Shiraz Branch
    سازمان پدید آورنده
    Sepidan Azad University

    شاپا
    2251-8541
    2476-7727
    URI
    http://jslte.iaushiraz.ac.ir/article_518866.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/353488

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب