• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of Studies in Learning and Teaching English
    • Volume 2, Issue 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of Studies in Learning and Teaching English
    • Volume 2, Issue 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Relationship Between Learning Styles Of Advanced Iranian EFL Learners and Their Achievment

    (ندگان)پدیدآور
    Barzegar, FatemehTajalli, Ghaffar
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    352.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    This study investigated language learning styles of Iranian EFL learners and their class achievement. To this end, sixty female ad- vanced learners of instruction and different ages (15-30), studying at a language institute in Shiraz were asked to take part in the study. A 30- item language learning styles questionnaire developed by Reid (1987) was employed to elicit information for the study. The data obtained through the questionnaire were subjected to Pearson correlation in order to check the relationship between the learning style and class achieve- ment. Results showed that students use different learning styles in class and indicated that kinesthetic and group learning styles were the most favorable ones among Iranian EFL learners. The aforementioned styles positively correlated with the learners' achievement.
    کلید واژگان
    Learning preferences
    class achievement

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2013-12-01
    1392-09-10
    ناشر
    Islamic Azad University-Shiraz Branch
    سازمان پدید آورنده
    Shiraz azad university
    Shiraz Azad University

    شاپا
    2251-8541
    2476-7727
    URI
    http://jslte.iaushiraz.ac.ir/article_518962.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/353408

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب