| dc.contributor.author | تیموری, حمیدرضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | سلیمی, سمانه | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T08:58:28Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T08:58:28Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T08:58:28Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T08:58:28Z | |
| dc.date.issued | 2020-09-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1399-07-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2020-01-03 | en_US |
| dc.date.submitted | 1398-10-13 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | تیموری, حمیدرضا, سلیمی, سمانه. (1399). رابطه بین نگرش معلمان در خصوص استفاده از فناوریهای آموزشی با انگیزه و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, 11(141), 61-79. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-5318 | |
| dc.identifier.issn | 2345-3710 | |
| dc.identifier.uri | http://ictedu.iausari.ac.ir/article_675137.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352194 | |
| dc.description.abstract | هدف از پژوهش حاضر، تعیین رابطه نگرش معلمان نسبت به کاربرد فناوریهای آموزشی در فرآیند تدریس با انگیزه تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بوده است. این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی و از نوع مطالعات کاربردی میباشد. جامعه آماری شامل کلیه معلمان دوره اول متوسطه شهر میرجاوه به تعداد 286 نفر بود. نمونه آماری با استفاده از فرمول کوکران به تعداد 164 نفر و به شیوه تصادفی ساده انتخاب شدند جهت جمع آوری داده ها از سه پرسشنامه پیشرفت تحصیلی اسدی گنجی(1389)، انگیزه تحصیلی رشید(1391) و کاربرد فناوری های آموزشی ستاری(1390) استفاده شده است. روایی صوری ابزار توسط صاحب نظران و متخصصان مورد تأیید قرار گرفته است. پایایی با استفاده از فرمول آلفای کرونباخ به ترتیب برابر 75/0، 78/0 و 71/0 به دست آمد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از ضریب همبستگی پیرسون، آزمون T با دو گروه مستقل و تحلیل واریانس یک طرفه استفاده شد. نتایج نشان داد که بین نگرش معلمان نسبت به کاربرد فناوری های آموزشی در فرآیند تدریس با انگیزه تحصیلی، پیشرفت تحصیلی و بین انگیزه تحصیلی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد و بین نگرش معلمان نسبت به کاربرد فناوریهای آموزشی در فرآیند تدریس سابقه تدریس تفاوت معنی داری دارد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 558 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری | fa_IR |
| dc.publisher | Islamic Azad University, Sari Branch | en_US |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Information and Communication Technology in Educational Sciences | en_US |
| dc.subject | فن اوری های آموزشی | fa_IR |
| dc.subject | فرایند تدریس | fa_IR |
| dc.subject | انگیزه تحصیلی | fa_IR |
| dc.subject | پیشرفت تحصیلی | fa_IR |
| dc.title | رابطه بین نگرش معلمان در خصوص استفاده از فناوریهای آموزشی با انگیزه و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد مدیریت آموزشی، واحد زاهدان، دانشگاه آزاد اسلامی، زاهدان، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیارگروه مدیریت آموزشی ، واحد زاهدان، دانشگاه آزاد اسلامی، زاهدان، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 11 | |
| dc.citation.issue | 141 | |
| dc.citation.spage | 61 | |
| dc.citation.epage | 79 | |