نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپورقاز, شیرینfa_IR
dc.contributor.authorتوماج, عبدالجلالfa_IR
dc.contributor.authorغلامی, کلثومfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:58:27Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:58:27Z
dc.date.available1399-07-09T08:58:27Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:58:27Z
dc.date.issued2020-06-21en_US
dc.date.issued1399-04-01fa_IR
dc.date.submitted2020-03-31en_US
dc.date.submitted1399-01-12fa_IR
dc.identifier.citationپورقاز, شیرین, توماج, عبدالجلال, غلامی, کلثوم. (1399). تاثیر آموزش مبتنی بر موک و معکوس بر سازگاری تحصیلی دانش‌آموزان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/فزون‌کنشی. فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, 10(440), 67-87.fa_IR
dc.identifier.issn2228-5318
dc.identifier.issn2345-3710
dc.identifier.urihttp://ictedu.iausari.ac.ir/article_672980.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352186
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر موک و معکوس بر سازگاری تحصیلی دانش‌آموزان مبتلا<br />  به اختلال کمبود توجه/ فزون‌کنشی بود. روش پژوهش نیمه‌آزمایشی با طرح پیش‌آزمون/ پس‌آزمون از نوع گروه گواه و آزمایش است. جامعه‌آماری شامل تمامی دانش‌آموزان مبتلا به اختلال کمبود توجه/ فزون‌کنشی مقطع ابتدایی پایه ششم استان گلستان در سال تحصیلی 99-98 بود که به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای یک مرحله‌ای، از بین شهرستان‌های استان گلستان به طور تصادفی دو شهرگنبدکاووس و بندرترکمن انتخاب شد که 60 دانش‌آموز مبتلا به اختلال کمبود توجه/ ‌فزون‌کنشی انتخاب شد. ابزار پژوهش شامل پرسش‌نامه سازگاری تحصیلی بیکر و سریاک (1984) است. روایی محتوایی پرسش‌نامه توسط روان‌شناسان و متخصصان حوزه علوم‌تربیتی، اختلالات روانی و یادگیری ورد بررسی و تأیید قرار گرفت و پایایی آن استفاده از آلفای کرنباخ 78/0 به دست آمد. روش اجرا بدین صورت بود که نمونه به سه گروه 20 نفری تقسیم و پس از سنجش پیش‌آزمون به سه شیوه سنتی، موک و معکوس تحت آموزش قرار گرفت و پس از آخرین جلسه آموزش، پس‌آزمون گرفته شد. یافته‌های پژوهش نشان داد که دو روش مذکور بر سازگاری‌تحصیلی دانش‌آموزان مبتلا به اختلال کمبود توجه/ فزون‌کنشی تأثیر مثبت و معناداری دارند.fa_IR
dc.format.extent591
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد ساریfa_IR
dc.publisherIslamic Azad University, Sari Branchen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofInformation and Communication Technology in Educational Sciencesen_US
dc.subjectموکfa_IR
dc.subjectمعکوسfa_IR
dc.subjectسازگاری تحصیلیfa_IR
dc.subjectدانش‌آموزانfa_IR
dc.subjectاختلال توجه/فزون‌کنشیfa_IR
dc.titleتاثیر آموزش مبتنی بر موک و معکوس بر سازگاری تحصیلی دانش‌آموزان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/فزون‌کنشیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی، علوم‌تربیتی، دانشگاه فرهنگیان پردیس امام خمینی گرگان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس آموزش، آموزش و پرورش شهرستان آق قلا، گلستان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان پردیس امام خمینی (ره) گرگان، گلستان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue440
dc.citation.spage67
dc.citation.epage87


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد