| dc.contributor.author | پورقاز, شیرین | fa_IR | 
| dc.contributor.author | توماج, عبدالجلال | fa_IR | 
| dc.contributor.author | غلامی, کلثوم | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T08:58:27Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T08:58:27Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T08:58:27Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T08:58:27Z |  | 
| dc.date.issued | 2020-06-21 | en_US | 
| dc.date.issued | 1399-04-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2020-03-31 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1399-01-12 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | پورقاز, شیرین, توماج, عبدالجلال, غلامی, کلثوم. (1399). تاثیر آموزش مبتنی بر موک و معکوس بر سازگاری تحصیلی دانشآموزان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/فزونکنشی. فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, 10(440), 67-87. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2228-5318 |  | 
| dc.identifier.issn | 2345-3710 |  | 
| dc.identifier.uri | http://ictedu.iausari.ac.ir/article_672980.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352186 |  | 
| dc.description.abstract | هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر موک و معکوس بر سازگاری تحصیلی دانشآموزان مبتلا<br />  به اختلال کمبود توجه/ فزونکنشی بود. روش پژوهش نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون/ پسآزمون از نوع گروه گواه و آزمایش است. جامعهآماری شامل تمامی دانشآموزان مبتلا به اختلال کمبود توجه/ فزونکنشی مقطع ابتدایی پایه ششم استان گلستان در سال تحصیلی 99-98 بود که به روش نمونهگیری خوشهای یک مرحلهای، از بین شهرستانهای استان گلستان به طور تصادفی دو شهرگنبدکاووس و بندرترکمن انتخاب شد که 60 دانشآموز مبتلا به اختلال کمبود توجه/ فزونکنشی انتخاب شد. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه سازگاری تحصیلی بیکر و سریاک (1984) است. روایی محتوایی پرسشنامه توسط روانشناسان و متخصصان حوزه علومتربیتی، اختلالات روانی و یادگیری ورد بررسی و تأیید قرار گرفت و پایایی آن استفاده از آلفای کرنباخ 78/0 به دست آمد. روش اجرا بدین صورت بود که نمونه به سه گروه 20 نفری تقسیم و پس از سنجش پیشآزمون به سه شیوه سنتی، موک و معکوس تحت آموزش قرار گرفت و پس از آخرین جلسه آموزش، پسآزمون گرفته شد. یافتههای پژوهش نشان داد که دو روش مذکور بر سازگاریتحصیلی دانشآموزان مبتلا به اختلال کمبود توجه/ فزونکنشی تأثیر مثبت و معناداری دارند. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 591 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری | fa_IR | 
| dc.publisher | Islamic Azad University, Sari Branch | en_US | 
| dc.relation.ispartof | فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Information and Communication Technology in Educational Sciences | en_US | 
| dc.subject | موک | fa_IR | 
| dc.subject | معکوس | fa_IR | 
| dc.subject | سازگاری تحصیلی | fa_IR | 
| dc.subject | دانشآموزان | fa_IR | 
| dc.subject | اختلال توجه/فزونکنشی | fa_IR | 
| dc.title | تاثیر آموزش مبتنی بر موک و معکوس بر سازگاری تحصیلی دانشآموزان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/فزونکنشی | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشجوی کارشناسی، علومتربیتی، دانشگاه فرهنگیان پردیس امام خمینی گرگان، ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | کارشناس آموزش، آموزش و پرورش شهرستان آق قلا، گلستان، ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استادیار علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان پردیس امام خمینی (ره) گرگان، گلستان، ایران | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 10 |  | 
| dc.citation.issue | 440 |  | 
| dc.citation.spage | 67 |  | 
| dc.citation.epage | 87 |  |