بررسی عناصر برنامه درسی آموزش تکنولوژی به مربیان پیش دبستانی
(ندگان)پدیدآور
زارعی, محمد حسیننصر, احمدرضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
محققان نشان دادهاند که بین سواد مربیان پیش از دبستان و آموزشی که ارائه میدهند، ارتباط چشمگیری وجود دارد. در سالهای اخیر شاهد افزایش پژوهش در زمینه سواد اطلاعاتی مربیان بودهایم. هدف از پژوهش حاضر تبیین عناصر برنامه-درسی آموزش فناوری به مربیان پیشدبستانی است. در انجام این پژوهش از رویکرد کمی و از روش توصیفی پیمایشی استفاده شده است. جامعه آماری شامل مربیان پیش از دبستان استان فارس است. ابزار جمعآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته با ضریب آلفای کرونباخ(94/0)بوده است. نتایج آزمون فریدمن نشان داد که آشنایی با جدیدترین منابع تخصصی آموزش پیشدبستان مناسب ترین هدف آموزش فناوری، آشنایی با بازیهای مختلف و آموزنده مناسب ترین محتوا، دعوت از افراد متخصص برای آموزش بهترین روش و آزمون عملکردی نیز مناسب ترین روش ارزشیابی از نظر مربیان پیش دبستانی برای آموزش فناوری می باشد که همگی در صدر گویهها قرار گرفتهاند. همچنین این نکته قابل ذکر است که تمام گویهها ی پرسشنامه از اهمیت بالایی برخوردارند زیرا میانگین تمام گویهها از میانگین فرضی 4 بالاتر است.
کلید واژگان
آموزش تکنولوژیبرنامه درسی
مربیان پیش دبستانی
شماره نشریه
234تاریخ نشر
2019-01-211397-11-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساریIslamic Azad University, Sari Branch
سازمان پدید آورنده
استادیارگروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایراناستاد دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
شاپا
2228-53182345-3710




