تاثیر چندرسانه ای آموزش محیط زیست بر میزان یادگیری و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی در مدارس سبز شهر تهران
(ندگان)پدیدآور
تقی پور, بهنامعلی آبادی, خدیجهپور روستایی اردکانی, سعیدنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این پژوهش بررسی تأثیر چندرسانهای آموزش محیط زیست بر میزان یادگیری و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی در مدارس سبز شهر تهران بود. روش تحقیق پژوهش شبهآزمایشی از نوع طرح پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانش آموزان پسر پایه سوم ابتدایی مدارس سبز تهران که در سال تحصیلی 95-1394 مشغول به تحصیل بودند تشکیل میداد. در نمونهگیری از روش خوشهای چندمرحلهای استفاده شد و بهصورت تصادفی 20 نفر در گروه آزمایش و 20 نفر در گروه کنترل قرار گرفتند. برای گروه آزمایش از چندرسانه ای محقق ساخته و گروه کنترل از روش سنتی استفاده شد. ابزارهای پژوهش عبارت بودند از: 1- آزمون یادگیری محقق ساخته 2- پرسشنامه انگیزش پیشرفت تحصیلی هرمنس. دادههای حاصل با استفاده از تحلیل کوواریانس به کمک نرمافزار spss مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که یادگیری و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشآموزانی که با استفاده از چندرسانه ای محیط زیستی، آموزشدیده بودند با 95% اطمینان بیشتر از دانشآموزانی بود که با روش متداول مدرسه آموزشدیده بودند.
کلید واژگان
چندرسانه ایآموزش محیط زیست
یادگیری
انگیزش پیشرفت تحصیلی
شماره نشریه
234تاریخ نشر
2019-01-211397-11-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساریIslamic Azad University, Sari Branch
سازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایراندانشیار گروه تکنولوژی آموزشی، دانشگاه علامه طباطبایی ، تهران، ایران
استادیار گروه تکنولوژی آموزشی، دانشگاه علامه طباطبایی ، تهران، ایران
شاپا
2228-53182345-3710




