• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی
    • دوره 8, 3 (پیاپی 31)
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی
    • دوره 8, 3 (پیاپی 31)
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر نرم‌افزار محتواساز بر یادگیری و یادداری

    (ندگان)پدیدآور
    محمدیان, معصومهصالحی عمران, ابراهیمحسنی, فرهاد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    289.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر، با هـدف مطالعه تأثیر نرم‌افزار محتواساز بر میزان یادگیری و یادداری انجام شد. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ روش شبه آزمایشی بود. جـامعه آماری شامل دانش‌آموزان پایه ششم شهرستان بلده بود و روش نمونه‌گیری به صورت تصادفی ساده انجام شد. درس مورد نظر کار و فناوری بود که دو کلاس از میان آنها به عنوان گروه گواه (25 نفر) و آزمایش (25 نفر) انتخاب شدند. در هر دو گروه، یک پیش‌آزمون یکسان اجرا شد و پس از اطمینان از همسان بودن دو گـروه؛ به گروه آزمایش با استفاده از نرم‌افزار محتواساز، و به دانش‌آموزان گروه شاهد با روش‌های آموزش سنتی (بدون استفاده از نرم‌افزار محتواساز) آموزش داده شد. و در پایان آموزش، سپس در هر دو گروه دو پس‌آزمون یادگیری و یادداری به اجرا درآمد. برای جمع‌آوری داده‌ها از سؤالات معلم ساخته استفاده شده است که روایی آزمون با اعمال نظر متخصصان تأیید شد و پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرانباخ 89/0 به دست آمد. به منظور بررسی فرضیه‌های پژوهش از آزمون‌های  tو ANOVA  استفاده گردیده است. یافته‌های پژوهش نشان داد که به‌کارگیری نرم‌افزار محتواساز در آموزش مؤثرتر از روش سنتی موجود در مدارس می‌باشد. به بیان دیگر، بین آموزش از طریق نرم‌افزار محتواساز و آموزش به روش سنتی تفاوت معنی‌داری وجود دارد. لذا، با استفاده از آموزش به سبک نرم‌افزاری می‌توان تأثیرات مثبت‌تری بر یادگیری و یادداری دانش‌آموزان ایجاد نمود.
    کلید واژگان
    فن آوری
    نرم افزار محتوا ساز
    یادگیری
    یادداری
    روانشناسی

    شماره نشریه
    331
    تاریخ نشر
    2018-04-21
    1397-02-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری
    Islamic Azad University, Sari Branch
    سازمان پدید آورنده
    آموزش و پرورش شهرستان آمل استان مازندران
    هیئت علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه مازندران
    آموزش و پرورش شهرستان آمل استان مازندران

    شاپا
    2228-5318
    2345-3710
    URI
    http://ictedu.iausari.ac.ir/article_661631.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352121

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب