رابطه نگرش معلمان نسبت به استفاده از محتوای الکترونیکی و فناوری آموزشی با یادگیری دانشآموزان
(ندگان)پدیدآور
رزاقی, محمدهاشمی, احمدنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه نگرش معلمان نسبت به استفاده از محتوای الکترونیکی و فناوری آموزشی با یادگیری دانشآموزان شهر لامرد است. روش پژوهش از نظر هدف و ماهیت، کاربردی و از نظر گردآوری دادهها، توصیفی از نوع همبستگی بوده است. جامعه آماری تحقیق، شامل کلیه معلمان شهر لامرد که در سال تحصیلی 96- 1395 در مدارس این شهر مشغول به تدریس بودهاند، میباشد. در این پژوهش با استفاده از روش نمونه گیری طبقهای، نمونههای آماری به تعداد 152 نفر انتخاب شدند. دادههای پژوهش با استفاده از دو پرسشنامه محقق ساخته جمعآوری گردید. روایی صوری و محتوایی پرسشنامهها مورد تأیید محققان و متخصصان قرار گرفت. پایایی پرسشنامهها از طریق محاسبه ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه نگرش معلمان نسبت به کاربرد فنآوری و محتوای الکترونیکی 0/831 و پرسشنامه یادگیری 0/901 برآورد گردید. دادههای حاصل، با استفاده از آمار توصیفی، آزمون فریدمن و ضریب همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل گردید. نتایج نشان داد که بین نگرش به استفاده از محتوای الکترونیکی و فناوری آموزشی با یادگیری دانشآموزان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین، یافتهها نشان داد که محتوای الکترونیکی و رسانه آموزشی به روز و کارآمد، انگیزه و تسلط معلمان در بهکارگیری رسانههای آموزشی باعث ایجاد انگیزه یادگیری در دانشآموزان آنان میگردد.
کلید واژگان
محتوای الکترونیکیفناوری آموزشی
رسانه آموزشی
یادگیری
پیشرفت تحصیلی
مدیریت آموزشی
شماره نشریه
230تاریخ نشر
2018-02-201396-12-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساریIslamic Azad University, Sari Branch
سازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد تحقیقات آموزشی، واحد لامرد، دانشگاه آزاد اسلامی، لامرد، ایراندانشیار گروه علوم تربیتی، واحد لامرد، دانشگاه آزاد اسلامی، لامرد، ایران
شاپا
2228-53182345-3710




