• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی
    • دوره 8, 2 (پیاپی 30)
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی
    • دوره 8, 2 (پیاپی 30)
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رابطه نگرش معلمان نسبت به استفاده از محتوای الکترونیکی و فناوری آموزشی با یادگیری دانش‎آموزان

    (ندگان)پدیدآور
    رزاقی, محمدهاشمی, احمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    311.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه نگرش معلمان نسبت به استفاده از محتوای الکترونیکی و فناوری آموزشی با یادگیری دانش‏آموزان شهر لامرد است. روش پژوهش از نظر هدف و ماهیت، کاربردی و از نظر گردآوری داده‎ها، توصیفی از نوع همبستگی بوده است. جامعه­ آماری تحقیق، شامل کلیه معلمان شهر لامرد که در سال تحصیلی 96- 1395 در مدارس این شهر مشغول به تدریس بوده‎اند، می‎‎‏‎‎‎باشد. در این پژوهش با استفاده از روش نمونه‏ گیری طبقه‎ای، نمونه‌های آماری به تعداد 152 نفر انتخاب شدند. داده‎های پژوهش با استفاده از دو ‏‏پرسش‏نامه محقق ساخته جمع‌آوری گردید. روایی صوری و محتوایی ‏‏پرسش‏نامه‎ها مورد تأیید ‎‎‏‎محققان و متخصصان قرار گرفت. پایایی ‏‏پرسش‏نامه‌ها از طریق محاسبه ضریب آلفای کرونباخ ‎‎‏‎برای ‏‏‏پرسش‏نامه نگرش معلمان نسبت به کاربرد فن­آوری و محتوای الکترونیکی 0/831 و ‏‏‏پرسش‏نامه ‎‎‏‎یادگیری 0/901 برآورد گردید. داده‎های حاصل، با استفاده از آمار توصیفی، آزمون فریدمن و ضریب همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل گردید. نتایج نشان داد که بین نگرش به استفاده از محتوای الکترونیکی و فناوری آموزشی ‎‎‏‎با یادگیری دانش‎آموزان ‎‎‏‎رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. هم‎چنین‌، یافته‎ها نشان داد که محتوای الکترونیکی و رسانه آموزشی به روز و کارآمد، انگیزه و تسلط معلمان در به‌کارگیری رسانه­‏های آموزشی باعث ایجاد انگیزه یادگیری در دانش‎آموزان آنان می‎‎‏‎­گردد.
    کلید واژگان
    محتوای الکترونیکی
    فناوری آموزشی
    رسانه آموزشی
    یادگیری
    پیشرفت تحصیلی
    مدیریت آموزشی

    شماره نشریه
    230
    تاریخ نشر
    2018-02-20
    1396-12-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری
    Islamic Azad University, Sari Branch
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد تحقیقات آموزشی، واحد لامرد، دانشگاه آزاد اسلامی، لامرد، ایران
    دانشیار گروه علوم تربیتی، واحد لامرد، دانشگاه آزاد اسلامی، لامرد، ایران

    شاپا
    2228-5318
    2345-3710
    URI
    http://ictedu.iausari.ac.ir/article_659861.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352112

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب