نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنیازآذری, کیومرثfa_IR
dc.contributor.authorبریمانی, ابوالقاسمfa_IR
dc.contributor.authorجوکار, علیfa_IR
dc.contributor.authorرستگار امریی, احمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:58:00Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:58:00Z
dc.date.available1399-07-09T08:58:00Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:58:00Z
dc.date.issued2015-10-23en_US
dc.date.issued1394-08-01fa_IR
dc.date.submitted2014-07-07en_US
dc.date.submitted1393-04-16fa_IR
dc.identifier.citationنیازآذری, کیومرث, بریمانی, ابوالقاسم, جوکار, علی, رستگار امریی, احمد. (1394). رابطه بین آموزش سواد اطلاعاتی با عملکرد تحصیلی دانشجویان. فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, 6(121), 5-17.fa_IR
dc.identifier.issn2228-5318
dc.identifier.issn2345-3710
dc.identifier.urihttp://ictedu.iausari.ac.ir/article_646895.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352039
dc.description.abstractدر عصر حاضر، دسترسی به اطلاعات و استفاده مؤثر از آن برای تمام اقشار جامعه به منزله یک اصل اساسی در زندگی اجتماعی و حرفه ‏ای به شمار می‏ رود. در این راستا، داشتن سواد اطلاعاتی ابزار ارتباط با جهان می‌باشد. هدف از این مطالعه، بررسی رابطه بین آموزش سواد اطلاعاتی با عملکرد تحصیلی دانشجویان کارشناسی‌ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن بوده است. روش تحقیق، توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری، شامل کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی‌ارشد رشته‏ های علوم تربیتی، مشاوره و روان‌شناسی به تعداد 688 نفر بود. نمونه آماری از طریق جدول کرجسی و مورگان، 242 نفر تعیین و به شیوه نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای بر حسب رشته تحصیلی انتخاب شدند. جهت گردآوری داده‌ها، از پرسش‌نامه محقق ساخته استفاده شده است. روایی محتوایی آن توسط استادان و متخصصان مربوطه مورد تأیید قرار گرفته‌ است. پایایی آن با استفاده از فرمول آلفای کرونباخ برابر 0/79 به‌دست آمد. جهت بررسی و تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش‌های آمار توصیفی و آمار استنباطی شامل ضریب همبستگی پیرسون، تحلیل واریانس دو راهه و رگرسیون چندمتغیره استفاده شد. نتایج حاصل از بررسی سؤالات تحقیق نشان داد که رابطه معناداری بین آموزش سواد اطلاعاتی (یافتن، استفاده کردن و انگیزه) با عملکرد تحصیلی دانشجویان مقطع کارشناسی‌ارشد وجود دارد و 10/5 درصد تغییرات عملکرد تحصیلی دانشجویان را متغیر آموزش سواد اطلاعاتی تبیین می‌ کند.fa_IR
dc.format.extent264
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد ساریfa_IR
dc.publisherIslamic Azad University, Sari Branchen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofInformation and Communication Technology in Educational Sciencesen_US
dc.subjectفن‌آوری اطلاعات و ارتباطاتfa_IR
dc.subjectسواد اطلاعاتیfa_IR
dc.subjectانگیزهfa_IR
dc.subjectعملکرد تحصیلیfa_IR
dc.subjectدانشجویانfa_IR
dc.titleرابطه بین آموزش سواد اطلاعاتی با عملکرد تحصیلی دانشجویانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، ساری ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا، نکا ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، ساری ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد روان‌شناسی عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران (مازندران)، ساری، ایرانfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue121
dc.citation.spage5
dc.citation.epage17
nlai.contributor.orcid0000-0001-6660-6273


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد