نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorالله کرمی, آزادfa_IR
dc.contributor.authorزارعی زوارکی, اسماعیلfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:57:56Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:57:56Z
dc.date.available1399-07-09T08:57:56Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:57:56Z
dc.date.issued2014-07-23en_US
dc.date.issued1393-05-01fa_IR
dc.date.submitted2013-09-26en_US
dc.date.submitted1392-07-04fa_IR
dc.identifier.citationالله کرمی, آزاد, زارعی زوارکی, اسماعیل. (1393). مقایسه اثر آموزش تلفیقی با آموزش سنتی بر تفکر انتقادی و شادکامی دانش آموزان. فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, 4(416), 39-57.fa_IR
dc.identifier.issn2228-5318
dc.identifier.issn2345-3710
dc.identifier.urihttp://ictedu.iausari.ac.ir/article_641352.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352017
dc.description.abstractاین پژوهش به منظور مقایسه اثر آموزش تلفیقی با آموزش سنتی بر تفکر انتقادی و شادکامی دانش‌ آموزان پایه سوم دوره راهنمایی شهرستان قدس انجام گرفت. روش تحقیق نیمه آزمایشی بود. جامعه آماری، شامل دانش ‌آموزان پایه سوم راهنمایی شهرستان قدس که در سال ۱۳۹۱ مشغول به تحصیل بودند، می‌باشد. به منظور انتخاب نمونه آماری، از روش نمونه‌ گیری در‌ دسترس استفاده شد. بدین ترتیب، یکی از مدارس شهرستان قدس که مجهز به امکانات لازم جهت اجرای آموزش تلفیقی بود انتخاب، و از میان کلاس‌ های پایه سوم، دو کلاس به عنوان گروه های آزمایش و شاهد انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش، آزمون تفکر انتقادی کالیفرنیا و شادکامی آکسفورد بود. ابتدا از هر دو گروه پیش آزمون گرفته شد، سپس یک نیمسال تحصیلی گروه آزمایش با روش آموزش تلفیقی و گروه شاهد با روش سنتی آموزش دیدند. پس از پایان نیمسال، از هر دو گروه پس آزمون به عمل آمد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ ها از شاخص‌ های آمار توصیفی شامل میانگین و انحراف‌ معیار و در بخش آمار استنباطی از آزمون تحلیل کوواریانس استفاده شد. یافته‌ های پژوهش نشان داد، آموزش تلفیقی در مقایسه با روش سنتی تأثیر بیشتری بر تفکر انتقادی و شادکامی دانش‌ آموزان دارد.fa_IR
dc.format.extent296
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد ساریfa_IR
dc.publisherIslamic Azad University, Sari Branchen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofInformation and Communication Technology in Educational Sciencesen_US
dc.subjectآموزش تلفیقیfa_IR
dc.subjectآموزش سنتیfa_IR
dc.subjectتفکر انتقادیfa_IR
dc.subjectشادکامیfa_IR
dc.titleمقایسه اثر آموزش تلفیقی با آموزش سنتی بر تفکر انتقادی و شادکامی دانش آموزانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری تکنولوژی آموزشی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue416
dc.citation.spage39
dc.citation.epage57


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد