| dc.contributor.author | الله کرمی, آزاد | fa_IR |
| dc.contributor.author | زارعی زوارکی, اسماعیل | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T08:57:56Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T08:57:56Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T08:57:56Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T08:57:56Z | |
| dc.date.issued | 2014-07-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1393-05-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2013-09-26 | en_US |
| dc.date.submitted | 1392-07-04 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | الله کرمی, آزاد, زارعی زوارکی, اسماعیل. (1393). مقایسه اثر آموزش تلفیقی با آموزش سنتی بر تفکر انتقادی و شادکامی دانش آموزان. فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, 4(416), 39-57. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-5318 | |
| dc.identifier.issn | 2345-3710 | |
| dc.identifier.uri | http://ictedu.iausari.ac.ir/article_641352.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352017 | |
| dc.description.abstract | این پژوهش به منظور مقایسه اثر آموزش تلفیقی با آموزش سنتی بر تفکر انتقادی و شادکامی دانش آموزان پایه سوم دوره راهنمایی شهرستان قدس انجام گرفت. روش تحقیق نیمه آزمایشی بود. جامعه آماری، شامل دانش آموزان پایه سوم راهنمایی شهرستان قدس که در سال ۱۳۹۱ مشغول به تحصیل بودند، میباشد. به منظور انتخاب نمونه آماری، از روش نمونه گیری در دسترس استفاده شد. بدین ترتیب، یکی از مدارس شهرستان قدس که مجهز به امکانات لازم جهت اجرای آموزش تلفیقی بود انتخاب، و از میان کلاس های پایه سوم، دو کلاس به عنوان گروه های آزمایش و شاهد انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش، آزمون تفکر انتقادی کالیفرنیا و شادکامی آکسفورد بود. ابتدا از هر دو گروه پیش آزمون گرفته شد، سپس یک نیمسال تحصیلی گروه آزمایش با روش آموزش تلفیقی و گروه شاهد با روش سنتی آموزش دیدند. پس از پایان نیمسال، از هر دو گروه پس آزمون به عمل آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های آمار توصیفی شامل میانگین و انحراف معیار و در بخش آمار استنباطی از آزمون تحلیل کوواریانس استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد، آموزش تلفیقی در مقایسه با روش سنتی تأثیر بیشتری بر تفکر انتقادی و شادکامی دانش آموزان دارد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 296 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری | fa_IR |
| dc.publisher | Islamic Azad University, Sari Branch | en_US |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Information and Communication Technology in Educational Sciences | en_US |
| dc.subject | آموزش تلفیقی | fa_IR |
| dc.subject | آموزش سنتی | fa_IR |
| dc.subject | تفکر انتقادی | fa_IR |
| dc.subject | شادکامی | fa_IR |
| dc.title | مقایسه اثر آموزش تلفیقی با آموزش سنتی بر تفکر انتقادی و شادکامی دانش آموزان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری تکنولوژی آموزشی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 4 | |
| dc.citation.issue | 416 | |
| dc.citation.spage | 39 | |
| dc.citation.epage | 57 | |