• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی
    • دوره 4, 3 (پیاپی 15)
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی
    • دوره 4, 3 (پیاپی 15)
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    پیش‌بینی نگرش به کامپیوتر بر اساس سرسختی روان‌شناختی، خودکارآمدی و انگیزش پیشرفت

    (ندگان)پدیدآور
    مرادی, اعظمبنی طالبی, افسانهپژوهش, سحر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    348.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این تحقیق، تعیین سهم هر یک از متغیرهای سرسختی روان‌شناختی، خودکارآمدی و انگیزش پیشرفت در پیش‌بینی نگرش به کامپیوتر در دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد بود. نوع تحقیق، همبستگی از نوع پیش‌بینی بود. جامعه آماری، شامل تمام دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد در نیمسال اول سال تحصیلی 92-1391 بود. نمونه پژوهش عبارت بود از 100 نفر از جامعه آماری که به شیوه تصادفی طبقه‌ای (بر حسب رشته تحصیلی)، از 10 رشته این دانشگاه انتخاب شدند. برای اندازه‌گیری متغیرهای تحقیق از مقیاس نگرش به کامپیوتر (CAS)، پرسش‌نامه سرسختی اهواز (AHI)، مقیاس خودکارآمدی عمومی (GSE) و پرسش‌نامه انگیزش پیشرفت هرمنس استفاده شد. داده‌ها با استفاده از آمار توصیفی و تحلیل رگرسیون گام به گام مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته‌ها نشان داد که سرسختی روان‌شناختی به طور معناداری نگرش به کامپیوتر دانشجویان را پیش‌بینی می‌کند (000/0 =P) و افزودن متغیر خودکارآمدی به متغیر سرسختی روان‌شناختی، قدرت پیش‌بینی نگرش به کامپیوتر دانشجویان را افزایش می‌دهد (000/0 = P)، اما، اضافه شدن متغیر انگیزش پیشرفت به معادله باعث افزایش معنادار قدرت پیش‌بینی نگرش به کامپیوتر در دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد نمی‎شود. نتیجه این‌که از جمله راه‌‌های بهبود نگرش دانشجویان به کامپیوتر، تقویت سرسختی روان‌شناختی و خودکارآمدی در آنها است.
    کلید واژگان
    نگرش به کامپیوتر
    سرسختی روان‌شناختی
    خودکارآمدی
    دانشجویان
    دانشگاه پیام نور

    شماره نشریه
    315
    تاریخ نشر
    2014-04-21
    1393-02-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری
    Islamic Azad University, Sari Branch
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه روان‌شناسی، بخش علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه پیام نور
    مربی گروه مهندسی کامپیوتر و فن‌آوری اطلاعات، بخش فنی و مهندسی، دانشگاه پیام نور
    کارشناس روانشناسی

    شاپا
    2228-5318
    2345-3710
    URI
    http://ictedu.iausari.ac.ir/article_639481.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352008

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب