شناسایی موانع اصلی کاربرد فن آوری اطلاعات در مدارس دوره متوسطه شهرستان علی آبادکتول
(ندگان)پدیدآور
عنایتی, ترانهضامنی, فرشیدهزنگانه, محمدجوادنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از انجام این پژوهش شناسایی موانع اصلی کاربرد فن آوری اطلاعات در مدارس دوره متوسطه شهرستان علیآبادکتول و بررسی وضعیت موجود و تعیین اهمیت آنها بوده است. روش تحقیق توصیفی و از نوع زمینهیابی است. جامعه آماری مورد مطالعه مدیران و دبیران مدارس دوره متوسطه شهرستان علیآبادکتول به تعداد 491 نفر بودند. با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای برحسب سمت 246 نفر (210 دبیر و 36 مدیر) به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته با پایایی 91/0 استفاده شد. برای تحلیل دادهها از تحلیل عاملی با چرخش واریماکس استفاده شد. براساس یافتههای حاصل از تحلیل عاملی، 12 عامل به عنوان موانع اصلی شناسایی شدند و تحت عنوان موانع انگیزشی، تجهیزاتی- فنی، فرهنگی، انسانی، اقتصادی- مالی، زیرساختهای آموزشی، دسترسی، اجتماعی، تواناییهای حرفهای، پرداخت مزایای کاربران، فیلترینگ و کمبود متخصصان طراحی فنآوری نامگذاری شدند. بررسی وضع موجود نشان داد که همه این عوامل در حال حاضر به عنوان مانع وجود دارند و عامل اقتصادی- مالی مهمترین و عامل انگیزشی کماهمیتترین مانع کاربرد فنآوری اطلاعات در مدارس دوره متوسطه شهرستان علیآباد کتول بودند.
کلید واژگان
فن آوری اطلاعاتمانع اقتصادی- مالی
مانع انگیزشی
دوره متوسطه
تحلیل عاملی
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2011-06-221390-04-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساریIslamic Azad University, Sari Branch
شاپا
2228-53182345-3710




