دوره 22, شماره 24
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی مفاهیم ایثار و شهادت در کتابهای درسی دوره ابتدایی
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2014-11-22)این پژوهش، که با هدف تعیین میزان توجه به مفاهیم ایثار و شهادت در کتابهای درسی دوره ابتدایی صورت گرفت، شامل دو مرحله بود: اول، تحلیل اسنادی مفاهیم ایثار و شهادت به منظور ساخت چارچوب عوامل مفهومی ایثار و شهادت و دوم تحلیل ...
-
بررسی فرصتها و تهدیدهای ناشی از گسترش فناوری اطلاعات در تربیت دینی دانش آموزان دبیرستانهای پسرانه شهر اصفهان
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2014-11-22)هدف این پژوهش، تعیین فرصتها و تهدیدهای ناشی از گسترش فناوری اطلاعات در تربیت دینی دانشآموزان دبیرستانهای پسرانه شهر اصفهان بوده است. این تحقیق از نوع توصیفی ـ پیمایشی و جامعه آماری آن، شامل دبیران درس دین و زندگی، مربیان ...
-
نقد دیدگاه پدیدارشناسی در برنامهدرسی با شاخصهای مبانی فلسفی تربیت اسلامی
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2014-11-22)این مطالعه با استفاده از روش اسنادی ـ تحلیلی و با هدف نقد مبانی فلسفه پدیدارشناسی در برنامه درسی بر اساس شاخصهای مبانی فلسفی تربیت اسلامی صورت گرفته است. در این راستا، طی رویکردی سه مرحلهای شناسایی ویژگیهای دیدگاه پدیدارشناسی ...
-
بررسی میزان تأثیر برنامه های تربیتی آموزشگاه رزم مقدماتی شهید مدرس بر تربیت دینی سربازان
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2014-11-22)این پژوهش با هدف تعیین میزان تأثیر برنامههای تربیت دینی آموزشگاه رزم مقدماتی شهید مدرس بر تربیت دینی سربازان انجام شده است. روش تحقیق به لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ روش گردآوری دادهها، توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه ...
-
تدوین بسته آموزش اسلامی فرزند مبتنی بر رویکرد علامه طباطبایی(ره) و استاد مطهری(ره)
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2014-11-22)این پژوهش با هدف تدوین بسته آموزشی تربیت اسلامی فرزندان در دوره اول کودکی (هفت سال اول) با رویکرد علامه طباطباطبایی(ره) و استاد شهید مطهری و اعتباریابی آن به صورت کیفی و با استفاده از روش تحلیل محتوا انجام شد. جامعه آماری ...
-
بررسی تطبیقی آرای تربیتی ملامحسن فیض کاشانی و جان دیویی
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2014-11-22)این پژوهش به بررسی تطبیقی آرا و اندیشههای تربیتی فیض کاشانی و جان دیویی در زمینه-های مبانی، اصول و اهداف تربیت به منظور بهرهگیری در تعلیم و تربیت میپردازد. این تحقیق از نوع تحلیل اسنادی است که با هدف مقایسه و تطبیق، و ...



