دوره 21, شماره 20

 

ارسال های اخیر

  • معناشناسی علم در قرآن کریم و مکاتب بشری 

    فلاح پور, مجید (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2013-11-22)
    در این نوشته کوشش شده است نخست معنای لغوی و عرفی این واژه بررسی و بیان، و سپس معنای اصطلاحی آن در میان مکاتب گوناگون علمی به ویژه مکاتب فلسفی مطرح شود و در نهایت معنای آن که اصالتاً لغتی عربی و قرآنی است از دیدگاه قرآن ...

  • تبیین ماهیت انسان از دیدگاه اسلام و غرب و عوامل تربیت دینی 

    سبحانی نژاد, مهدی؛ احمدآبادی آرانی, نجمه؛ اشرفی, فاطمه؛ محمدی, آزاد (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2013-11-22)
    این پژوهش به ماهیت انسان از دیدگاه اسلام و غرب و نقش آن در علوم تربیتی پرداخته است. روش پژوهش کیفی و از نوع توصیفی ـ تحلیلی (تحلیل اسنادی) است. یافته ها دلالت دارد بر اینکه انسان، موضوع تربیت است و هرگونه طرحی در این زمینه، ...

  • فلسفة تربیت اسلامی و مأموریت احیای عمل تربیت اسلامی 

    آل حسینی, فرشته؛ سجادی, سید مهدی؛ صادق زاده, علیرضا؛ مهر محمدی, محمود (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2013-11-22)
    این مقاله، نخست تبیینی از عمل تربیت اسلامی تدارک می‌بیند. این تبیین را از طریق تحلیل موقعیت به‌کارگیری یک روش تربیت اسلامی ارائه می‌کند؛ سپس، استدلال می‌کند که فلسفة تربیت اسلامی با رویکرد استنتاجی، که در پی دستیابی به ...